Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jente 13 år,synptomer:stor kul på hel,kjennes ut som ben i selve helledet,ikke rød eller betent.

Øm,difuse smerter.

Har siden jul hatt hoste og tung pust,gisper etter luft,tatt spiriometri som viser innenfor normalområddet.Fått Flutide diskus uten noe serlig effekt(brukt ca 3 uker).Blodprøver viser økt antall trombocytter,ikke mye.Min datter viste meg kulen i går,og jeg har ikke hatt et rolig øyeblikk siden.Hva gjør jeg nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223125-kul-p%C3%A5-hel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Det er ikke mulig på grunnlag av din beskrivelse å si hva kulen er. Du angir ikke om kulen har vært der i lengere tid og heller ikke nøyaktig lokalisasjon i forhold til leddet.

Jeg tror ikke den har noe å gjøre med luftvegssymptomene datteren din har, heller ikke med trombocyttene ( du angir ikke hvor høyt tallet var).

På grunn av denne usikkerheten og din engstelse synes jeg du skal ta barnet med til lege for at han kan undersøke ankelen og finne ut mer om kulen, evt. rekvirere en rtg. undersøkelse dersom han mener kulen sitter i benet, eller blodprøver dersom kulen utgår fra hud/ underhud eller sener.

De benete delene av ankelleddet har ofte en ujevn overflate som gjør at det normalt ofte kan være kuler å kjenne under huden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223125-kul-p%C3%A5-hel/#findComment-1672322
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...