Gå til innhold

minipillen


mamma19

Anbefalte innlegg

heisann!jeg har begynnt på minipillen,men har stoore problemer med å huske å ta den til riktig tidspunkt..nå har jeg glemt det igjen(tre dager)er det sånn at jeg bare kan begynne på nytt brett når jeg får menstruasjonen igjen(jeg har fått den tilbake etter graviditeten)eller kan jeg begynne nå.det er jo ca.tre uker til den kommer igjen og det synest jeg er litt lenge,noen som har noen gode råd for å prøve å huske den???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde akkurat det samme problemet! Jeg hadde to alarm som gikk kl. 13 hver dag, og jeg klarte til og med å glemme etter at jeg hadde slått dem av. Det var veldig frustrerende, så jeg endelig ga opp og jeg skal få spiral istedet. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gro Nylander, overlege

Hei! Du har ikke overveid å begynne med vanlige p-piller i stedet da? Når du er kommet så langt i ammeforløpet at du har fått igjen menstruasjonen, regner jeg med at melkemengde ikke er noe problem lenger? Minipillen er jo mindre sikker, og så er det dette med at den må tas på samme tid, omtrent. Jeg hadde en pasient som la brettet i kaffetrakteren hun bare brukte om morgenen. Mange har den vel oppi samme glass som tannbørsten. Når den er uteglemt kan du ikke regne den som sikker før det er gått 14 dager med trofast p-pillebruk igjen. Spiral er jo også et godt middel i din livssituasjon. Lykke til. Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...