Gå til innhold

Hospiteringsavtale, sykepenger

Anbefalte innlegg

Gjest hospitanten

Hvor lenge kan en hospiteringsavtale (avtale mellom aetet og arbeidagiver) vare? Min arbeidsgiver sier at den kan vare i inntil 5 år. Er det tilfelle? Jeg lurer også på om jeg opparbeider rett til sykepenger nå (har vært sykemeldt i et år før attføring og hospitering).

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22319-hospiteringsavtale-sykepenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Når du er på attføring er du pr definisjon regnet som frisk. Etter 26 uker er det da nok at du har vert i jobb i 14 dager så har du rett på sykepenger - så lenge du har lønn. At arbeidsgiver får refundert deler av lønnen betyr ikke noe i denne sammenhengen, poenget er at du får lønn.

Hentet fra aetat.no: Hospitering innebærer avklaring eller arbeidstrening i ordinære bedrifter, eller trening ved bedriftsintern attføring. Hospitering for avklaring kan gis normalt i inntil 3 måneder. Hospitering for trening gis normalt i inntil 12 måneder, for søkere med uføretrygd eller med læretid som inngår i en plan mot fagbrev kan det gis i inntil 3 år. Hospitering for bedriftsintern arbeidstrening kan gis i inntil 12 måneder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...