Gjest ellen2 Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg har tre barn. Den eldste sluttet med nattebleie 3,5 år, nr. to 2,5 år.Yngstedatteren vår er nå snart fem, hun tisser seg fremdeles ut 99% av nettene. Hun sover med bleie, men vi har forsøkt noen ganger uten, etter hennes eget ønske. Hun tisser seg da ut gjerne i ellevetiden uten å våkne av det. Hun sier jeg vil slutte med bleie om natten av og til om kveldene, så det er både psykiske og fysiske aspekyer ved dette. Om morgenene virker hun ikke videre affisert av den søkkvåte bleien. Hvor vanlig er det å ikke være tørr om natten når en nærmer seg fem år? Burde vi sette igang noen tiltak ang. dette, eller bare la henne være i fred så lenge? Vi er ikke så innstilte på å begynne å stå opp midt på natten for å ta henne på toalettet. Med tre barn er det nok våkenetter uansett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/223211-bleie-om-natten-p%C3%A5-fire%C3%A5ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Nattlig sengevæting er ganske vanlig fenomen, så det må betraktes som en " normal variant" siden det sees hos 10-20 % av femåringer. Jeg ville fortsatt vente noe med forsøk på behandling til barnet er godt over 5 år, og da forsøke alarmmatte som første valg. Behandling forutsetter at barnet er motivert og det bør være et element av atferdstrening i behandlingsopplegget og føres oversikt over tørre og våte netter og barnet må forsøkes også selv til å ta avtalt ansvar. Realistisk mål er viktig og barnet må belønnes når målene nås, men man må unngå negativ oppmerksomhet om våte netter. Du trenger en lege for veiledning av behandlingen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/223211-bleie-om-natten-p%C3%A5-fire%C3%A5ring/#findComment-1680859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.