Gå til innhold

Hvorfor i all verden kjøper vi klær i butikkene...

Anbefalte innlegg

Gjest sandex

til butikkpris.. Når jeg ser hva nye klær går til på f.eks. qxl.no... Det går jo an å få nye klær til en slikk og ingenting på nettauksjon, (for ikke å snakke om brukte) ..

Noen som har tenkt på dette? Eller er det noen som handler på nettet? - og evt. hvorfor ikke? :)

Lurer...

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Har kjøpt klær til barna over nett et par ganger, og må innrømme at jeg har blitt litt skuffet. De har gjerne vært litt annerledes enn jeg hadde trodd/større/mindre/feil passform etc. Kanskje hadde det gått bedre om jeg hadde kjøpt merker jeg kjente fra før.

I hvertfall har jeg konkludert med at det er mer økonomisk for oss at jeg kjøper ting jeg vet vi vil bli fornøyd med.

Annonse

Gjest sandex

Jeg liker å se tøyet før jeg kjøper det, selv om det "bare" er til ungene.

Jeg handler gjerne andre ting på nett da.

Ja, men vi "ser" det jo :) Når det ligger inne bilder av klærne :) F.eks. Bamse-klær som vi kan se i butikkene.. Hvorfor betale 300,- for et sett i butikken, når man kan betale 20,- på nettauksjon?! Det var bare et eksempel, altså :)

Gjest Blondetopp

Det er noe med det å ha prøvd først. Når det er sagt så må jeg jo innrømme at jeg kjøper masse på Ellos jeg da - i alle fall til 9-åringen og meg selv.

Ellers bruker vi å handle på 70%-salg - en haug i slengen ;)

Ellos har slett kvalitet på klær, synes jeg. Har blitt kjempeskuffa :(

Annonse

Fordi klær kjøpt i butikk faktisk også er billige, relativt til norske inntekter. De er tross alt ofte produsert i Kina eller deromkring, og for min del er det ihvertfall en nokså liten del av inntekten min som går til klær. Men man kunne sikkert fått den enda billigere hvis man gikk inn for det.

Gjest Elextra

For det første fordi jeg da får kjent på kvaliteten, sett at det ser bra ut osv.

For det andre fordi det er utrolig herlig å shoppe!!!

Mener du det? For meg er handlingen stort sett bare en dyd av nødvendighet.

Koser meg på shopping i utlandet, når jeg en sjelden gang har anledning (helst uten barn). Da fortrinnsvis ting til meg selv :P.

Mener du det? For meg er handlingen stort sett bare en dyd av nødvendighet.

Koser meg på shopping i utlandet, når jeg en sjelden gang har anledning (helst uten barn). Da fortrinnsvis ting til meg selv :P.

Joda, jeg koser meg med å kikke i butikkvinduer eller å være inne i butikkene og ta og føle på ting jeg ikke kommer til å kjøpe - eller ting jeg kommer til å kjøpe når jeg har penger igjen.

Men, det er definitivt morsommere å handle når man faktisk HAR pengene.

Tenkte nå mest til barna da.. Prøver de vel ikke da?

Prøver ytterklær og sko i alle fall. Bukser, gensere og sånt kunne jeg vel sikkert handlet på nett, men jeg liker å se og ta på det jeg skal kjøpe. Og så liker jeg i grunnen å shoppe, jeg:-)

Ja, men vi "ser" det jo :) Når det ligger inne bilder av klærne :) F.eks. Bamse-klær som vi kan se i butikkene.. Hvorfor betale 300,- for et sett i butikken, når man kan betale 20,- på nettauksjon?! Det var bare et eksempel, altså :)

Jeg har et par ganger kjøpt på postordre, og da syns jeg nok det så penere ut på bildet enn i virkeligheten.. Og så har jeg veldig kresne barn, så det er greit å kunne løpe tilbake i butikken og bytte ting enkelt og greit uten å vente på postgangen.

Men sånn i prinsippet har jeg egentlig ikke noe imot det, og penger spart er aldri å forakte :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...