Gå til innhold

Bil med plass til tre barnestoler

Gjest bil med tre små er ikke like enkelt

Anbefalte innlegg

Hei dere smarte dol-ere.

Man får nyttige svar og tips på det meste her, så dette må være plassen å rådføre seg.

Vi er en familie med tre små barn som enda bruker bilstol. Vi har idag en volvo 850, som er en rimelig grei bil.

Problemet vårt er at vi har det gysla trangt i baksetet.

Bilstolene går inn, og dørene igjen, men når vi skal sette fast ungene, er det å sette fast en og en unge, og flytte, slite og dra i setene for å komme til å feste beltene.

Når alle tre endelig er spent fast, så er den ene ungen uheldig og rører på seg, og det fører til at stolen kommer borti utløseren til sikkerhetsbeltet. Og da er det på han igjen, med dytte/slit/dra.

Dette er tungvindt!!

Så dere med tre små barn, hvilken bil har dere? Og er dere fornøyde?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223241-bil-med-plass-til-tre-barnestoler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

Vi har Toyota Hiace (turbo diesel) og kjempegod plass til tre barnestoler bak. Når vi skulle velge bil var jeg fryktelig skeptisk til å kjøpe en såpass stor bil. Jeg så for meg at det ville bli verre å rygge osv. Det er heller tvert imot, så jeg har aldri angra! Kjempedeilig å ha god plass :-)

Vi har en Toyota Avensis stasjonsvogn, og har koblet ut airbagen i fremsetet så lillebror sitter der. Grunnen var akkurat det du beskriver - haling og draing - og det gidder jeg rett og slett ikke hver eneste dag!

Ønsker meg stoooor bil, gjerne en Hiace som togli har, men der har mannen min satt foten ned - av en eller annen grunn.

Vi har VW Caravelle, 9-seter, så plassproblemer har vi ikke. Likevel klarer ungene å dulte i og plage hverandre ;) Ikke minst er det diskusjoner om hvem som skal sitte hvor.

Heldigvis skjer det ikke så ofte. Vi hadde stasjonsvogn før vi fikk det fjerde barnet, og det var skikkelig trangt.

Vi har VW Caravelle, 9-seter, så plassproblemer har vi ikke. Likevel klarer ungene å dulte i og plage hverandre ;) Ikke minst er det diskusjoner om hvem som skal sitte hvor.

Heldigvis skjer det ikke så ofte. Vi hadde stasjonsvogn før vi fikk det fjerde barnet, og det var skikkelig trangt.

Hvordan er forbruket, fremkommeligheten og komforten i en slik bil?

Den blir jo litt mer "kassebil" i forhold til en personbil.

Annonse

Vi har Toyota Hiace (turbo diesel) og kjempegod plass til tre barnestoler bak. Når vi skulle velge bil var jeg fryktelig skeptisk til å kjøpe en såpass stor bil. Jeg så for meg at det ville bli verre å rygge osv. Det er heller tvert imot, så jeg har aldri angra! Kjempedeilig å ha god plass :-)

Vi har en VW passat.Da ungene var små fikk vi fint inn 3 barnestoler.

Så det gikk bare godt med en passat? Hvordan var det å få festet alle stolene? Var det ikke trangt?

Trodde volvoen var større i baksetet enn passaten. Har alltid trodd at mondeo og passat var i samme "gaten"

Interessant og nyttig å høste andres erfaringer!

Bilen går på diesel, og jeg tror ikke den bruker mer enn andre biler.

Det er riktig at det blir mer kassebil, men vi valgte den pga plassen til både oss og til andre ting. Vi kan slå opp setene slik at vi kan frakte store ting i den, og det skjer ofte. Dessuten synes vi det er fint å ha plass til flere enn oss og ungene i bilen.

Bilen er romslig - god plass mellom setene, men får å si det sånn har jeg vel sittet mykere i andre biler. :) Bilen er ikke helt ny, men jeg har aldri følt at jeg ikke har sittet godt heller.

Gjest togli

Fordelen med Toyota generelt er at du slipper å fikse en masse feil etterhvert som bilen blir eldre. Toyota er nok den mest driftssikre bilen man kan ha. Mannen min sier iallefall at bilen vår bruker lite drivstoff, så jeg får stole på det ;-)

Ellers er det selvsagt andre biler som kanskje har mykere seter enn vår bil, men jeg tenker aldri over at det er noe problem... Vi har firehjulstrekk, så bilen kommer fram "overalt".

Det eneste minuset jeg kan komme på er at den er noe lang hvis du skal lukeparkere. Vi bor landlig til og trenger også sjelden å lukeparkere i den byen vi tilhører. Hadde jeg bodd i Oslo ville jeg nok satsa på en mindre bil.

Neste gang vi skal ha bil velger vi kanskje Toyota Previa(?). Denne er visst også god og rommelig. Dessuten er den visst mindre "kassebil-preget". Jeg har altså ikke peiling, men har fått dette forklart av min bedre halvdel ;-)

Gjest togli

Vi har en Toyota Avensis stasjonsvogn, og har koblet ut airbagen i fremsetet så lillebror sitter der. Grunnen var akkurat det du beskriver - haling og draing - og det gidder jeg rett og slett ikke hver eneste dag!

Ønsker meg stoooor bil, gjerne en Hiace som togli har, men der har mannen min satt foten ned - av en eller annen grunn.

Mannen din må nok ta en prat med mannen min ;-)

Det var svigerfar som maste om Toyota Hiace først, men mannen min ville ikke ha det...

Etterhvert fikk han et annet syn på det og vi har aldri angra en dag!

Mannen din må nok ta en prat med mannen min ;-)

Det var svigerfar som maste om Toyota Hiace først, men mannen min ville ikke ha det...

Etterhvert fikk han et annet syn på det og vi har aldri angra en dag!

Sukk. Det ser jo så praktisk ut. Man bare stabler alle ungene og all mulig baggasje rett inn i bilen, uten å måtte bekymre seg for plassen.

Men hvordan er det med sittekomforten i baksetet på Hiacen nå? Før vet jeg seteryggene var veldig tynne og rette. Er dette endret?

Annonse

Vi har en Volvo V70, og jeg mener det går bra med tre barneseter baki. Vi bruker ikke det til hverdags, har to barn, men har hatt med en liten gjest av og til.

Vi har også Volvo V70 - Det går an å ha tre barneseter i baksetet ... men det er trangt!!

Vi har hatt tre seter noen ganger når vi har barnebarnet til Noraførr-mannen på besøk - og det er hal og slit for å få det på plass.

Jeg ville nok ikke ha hatt tålmodighet til dette, om vi hadde tre små selv.

fra

Så det gikk bare godt med en passat? Hvordan var det å få festet alle stolene? Var det ikke trangt?

Trodde volvoen var større i baksetet enn passaten. Har alltid trodd at mondeo og passat var i samme "gaten"

Interessant og nyttig å høste andres erfaringer!

Vi hadde setene fast baki,tok de aldri ut :o),men det gikk helt fint.Først hadde vi babysete + barnesete + lloyds uniseat.Alle 3 ganske store.

Gjest togli

Sukk. Det ser jo så praktisk ut. Man bare stabler alle ungene og all mulig baggasje rett inn i bilen, uten å måtte bekymre seg for plassen.

Men hvordan er det med sittekomforten i baksetet på Hiacen nå? Før vet jeg seteryggene var veldig tynne og rette. Er dette endret?

Vi har Hiace - lang type. Der sitter tre voksne behagelig i baksetet. Foreldrene mine lånte bilen en gang de skulle på langtur sammen med tre venner. Vennene satt i baksetet og skrøt fælt over den gode plassen og at bilen hadde mye bedre comfort enn de på forhånd trodde.

Det er mulig at den korte versjonen av bilen har mer rette seter?

En ulempe med bilen vår er nok at den støyer litt mer enn normalt (men det plager ikke gubben og meg iallefall ;-))

Vi har Hiace - lang type. Der sitter tre voksne behagelig i baksetet. Foreldrene mine lånte bilen en gang de skulle på langtur sammen med tre venner. Vennene satt i baksetet og skrøt fælt over den gode plassen og at bilen hadde mye bedre comfort enn de på forhånd trodde.

Det er mulig at den korte versjonen av bilen har mer rette seter?

En ulempe med bilen vår er nok at den støyer litt mer enn normalt (men det plager ikke gubben og meg iallefall ;-))

Sukk, jeg blir litt misunnelig. Foreløpig i alle fall blir det ingen sånn stor bil på meg. Men, men...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...