Gjest usukret Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Hei, grunnet anbefaling av lege har jeg kuttet ut alt sukker i hverdagene, Er noe overvektig og er i grensen for diabetes, Spiser kun sukker en dag i uken (helg) Likevel går jeg ikke ned i vekt!? Spiser fem måltider pr dag. Tre hoved, og to små. Ca 1500 kalorier pr dag. Har tilogmed begynt å trene to ganger i uken, men går fortsatt ikke ned. Hva er galt? Skulle jo tro sukker-kutt ville hjelpe, men...neida... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Kanskje du rett og slett spiser for lite, slik at kroppen din tror det er krise, og tviholder på reservene, også kalt sparebluss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Gemini kan absolutt være inne på noe. Dessuten kan det tenkes at du spiser mye mat som inneholder enkle karbohydrater. Disse omdannes til sukker i kroppen din, og vil dermed påvirke insulinproduksjonen og vektnedgangen negativt. Pass på å spise veldig grovt brød når du spiser brød. Spis proteiner og grønnsaker til hvert måltid. (For ordensskyld, proteiner er f.eks.: Rent kjøtt, ren fisk, kylling, linser, bønner, egg.) Ved å spise proteiner sammen med karbohydratene balanserer du ut måltide og blodsukkeret holder seg mer stabilt og det vil være lettere å gå ned i vekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adriana Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Jeg foreslår at du forsøker å øke forbrenningen din ved å trene mer! To ganger i uka er greit nok, hvis du trener i minimum en time med høy puls, men du må bevege deg hver dag også! To-tre dager med høyintensiv trening og en times gåtur hver dag vil nok være bedre for forbrenningen. (Styrketrening er også bra!) Fysisk aktivitet er viktigere enn å spise lite! Det forbrenner kalorier og bygger muskler som gjør at du forbrenner mer. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
new_babe Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Kanskje du rett og slett spiser for lite, slik at kroppen din tror det er krise, og tviholder på reservene, også kalt sparebluss. ja, jeg tror du spiser for lite. Hvis du trener i tillegg ville jeg ikke gå under 2000kcal 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.