Gå til innhold

Kuttet ut alt godteri og sukker, går ikke ned i vekt..


Gjest usukret

Anbefalte innlegg

Gjest usukret

Hei, grunnet anbefaling av lege har jeg kuttet ut alt sukker i hverdagene, Er noe overvektig og er i grensen for diabetes, Spiser kun sukker en dag i uken (helg)

Likevel går jeg ikke ned i vekt!? Spiser fem måltider pr dag. Tre hoved, og to små. Ca 1500 kalorier pr dag. Har tilogmed begynt å trene to ganger i uken, men går fortsatt ikke ned. Hva er galt?

Skulle jo tro sukker-kutt ville hjelpe, men...neida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du rett og slett spiser for lite, slik at kroppen din tror det er krise, og tviholder på reservene, også kalt sparebluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gemini kan absolutt være inne på noe. Dessuten kan det tenkes at du spiser mye mat som inneholder enkle karbohydrater. Disse omdannes til sukker i kroppen din, og vil dermed påvirke insulinproduksjonen og vektnedgangen negativt.

Pass på å spise veldig grovt brød når du spiser brød. Spis proteiner og grønnsaker til hvert måltid.

(For ordensskyld, proteiner er f.eks.: Rent kjøtt, ren fisk, kylling, linser, bønner, egg.)

Ved å spise proteiner sammen med karbohydratene balanserer du ut måltide og blodsukkeret holder seg mer stabilt og det vil være lettere å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du forsøker å øke forbrenningen din ved å trene mer! To ganger i uka er greit nok, hvis du trener i minimum en time med høy puls, men du må bevege deg hver dag også! To-tre dager med høyintensiv trening og en times gåtur hver dag vil nok være bedre for forbrenningen. (Styrketrening er også bra!) Fysisk aktivitet er viktigere enn å spise lite! Det forbrenner kalorier og bygger muskler som gjør at du forbrenner mer.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du rett og slett spiser for lite, slik at kroppen din tror det er krise, og tviholder på reservene, også kalt sparebluss.

ja, jeg tror du spiser for lite. Hvis du trener i tillegg ville jeg ikke gå under 2000kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...