Gå til innhold

Ammingens vidunderlige verden

Anbefalte innlegg

Lillegutt på 9 mnd hadde nesten sluttet med puppen.

Men så ble han skikkelig forkjøla med høy feber i over tre dager nå. Det eneste han vil ha er morsmelk. Jeg hadde heldigvis litt "ammeberedskap" igjen.Nå har produksjonen tatt seg opp også. Fantastisk....

Legen som sjekket han for ørebetennelse var full av rosende ord, og sa at mormelken var den aller beste medisin.

*stolt*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223385-ammingens-vidunderlige-verden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sol etter regn

Så flott da! Heldig du som får det til så lenge.. Kroppen er et mirakel i seg selv, bare det at melkeproduksjonen kan ta seg opp såpass etter en litt laber ammeperiode er utrolig bra. Nyt det så lenge du kan amme, dess lenger dess bedre, sier dem! :)

Ja, jeg har hatt samme erfaring. Jeg trodde jeg måtte slutte å amme lillebror, men flere sykdomsperioder fikk ham til å bli helt hekta. (Han måtte "tvangsavvennes" da han var 20mnd, for han begynte å dra meg i genseren for ofte i det offentlige rom...)

Annonse

Ja, jeg har hatt samme erfaring. Jeg trodde jeg måtte slutte å amme lillebror, men flere sykdomsperioder fikk ham til å bli helt hekta. (Han måtte "tvangsavvennes" da han var 20mnd, for han begynte å dra meg i genseren for ofte i det offentlige rom...)

Hi.hi, mine har bare holdt på til de var rundt året. Får se hvor lenge han er interessert, de pleier å slutte når jeg begynner på jobb.

Så flott da! Heldig du som får det til så lenge.. Kroppen er et mirakel i seg selv, bare det at melkeproduksjonen kan ta seg opp såpass etter en litt laber ammeperiode er utrolig bra. Nyt det så lenge du kan amme, dess lenger dess bedre, sier dem! :)

Ja, det er verdt strevet. Har strevd litt, og vært veldig umotivert og lei. Men nå føler jeg at det virkelig hadde en hensikt å amme.

Hi.hi, mine har bare holdt på til de var rundt året. Får se hvor lenge han er interessert, de pleier å slutte når jeg begynner på jobb.

Min eldste ville ikke ha pupp da hun ble et drøyt år, men minsten... Når jeg hentet ham i barnehagen etter jobb, prøvde han ofte å dra av meg genseren i garderoben. På stranden måtte jeg sitte med T-skjorte på, ellers forsynte han seg bare :o)

Gjest togli

Så flott at ammingen hjelper :-)

Min minste er nå straks 22 mnd og vi satte nok endelig stopp for ammingen i forrige uke. Hun har fått litt nå og da de siste månedene (spesielt når hun var syk med diare). Hun sitter nå på fanget mitt og titter oppi genseren min og sier med sin søteste stemme: "Gla i dej pupeluppen min.." Det er visst litt tøft med puppestopp;-)

Min minste er nå straks 22 mnd og vi satte nok endelig stopp for ammingen i forrige uke. Hun har fått litt nå og da de siste månedene (spesielt når hun var syk med diare). Hun sitter nå på fanget mitt og titter oppi genseren min og sier med sin søteste stemme: "Gla i dej pupeluppen min.." Det er visst litt tøft med puppestopp;-)

Åhh, så søtt :o)

Åh, herlig!:-)

Annonse

Gjest sol etter regn

Ja, det er verdt strevet. Har strevd litt, og vært veldig umotivert og lei. Men nå føler jeg at det virkelig hadde en hensikt å amme.

Ammet i max 3 mnd jeg... Mye stress og styr som førte til at jeg ikke hadde motivasjon til å fortsette slitet. Når han først hadde fått smaken på flaske, var dette lettere enn å jobbe for føden ved brystet. Jeg orket ikke grininga oppi alt det andre som skjedde rundt meg da, så jeg gav opp. Angrer litt på det, men men.. Det blir nok folk av han også! Smart er han også! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...