Gå til innhold

Noen erfaring med dette?

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring ang proteinintoleranse,da sender man urinprøve til snåsa og finner ut om barnet har proteinintoleranse.

Hvis barnet har det,skal man kutte ut medikamentene for ADHD og skifte kosthold.

Noen her som har prøvd det?

Lurer fordi jeg er i en slik situasjon selv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223468-noen-erfaring-med-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sønnen min går på gluten- og melkefri diett. Vi startet 1. november 2005.Nå har min kar en autismediagnose, så har ikke erfaring i forhold til adhd. Det jeg kan si, er at jeg har et nytt barn :) Han prater masse. Før 1- 2-ordssetninger. Han er blit meget sosial, interessert i å være ute; gå på ski, skøyter, ake osv. Før fikk jeg han uhyre sjelden med meg ut.Opplever og at han ikke er så frustrert lenger over hva han ikke får til.Om du ønsker mer info, så finnes det mange gode nettsteder.Noen eksempler; www.npif.no, ww foreldrehjelpen.net,

Sønnen min går på gluten- og melkefri diett. Vi startet 1. november 2005.Nå har min kar en autismediagnose, så har ikke erfaring i forhold til adhd. Det jeg kan si, er at jeg har et nytt barn :) Han prater masse. Før 1- 2-ordssetninger. Han er blit meget sosial, interessert i å være ute; gå på ski, skøyter, ake osv. Før fikk jeg han uhyre sjelden med meg ut.Opplever og at han ikke er så frustrert lenger over hva han ikke får til.Om du ønsker mer info, så finnes det mange gode nettsteder.Noen eksempler; www.npif.no, ww foreldrehjelpen.net,

Må jo føye til noe... jeg trodde det skulle bli veldig vanskelig å få til. Det har faktisk gått smertefritt.Butikkene har som regel et godt utvalg, og det er jo bare å lese innholdsfortegnelsen på baksiden av produktet.I startfasen er det klart mere tidkrevende, men nå går det kjempebra.

Må jo føye til noe... jeg trodde det skulle bli veldig vanskelig å få til. Det har faktisk gått smertefritt.Butikkene har som regel et godt utvalg, og det er jo bare å lese innholdsfortegnelsen på baksiden av produktet.I startfasen er det klart mere tidkrevende, men nå går det kjempebra.

Tusen takk for svar!

Det var utrolig godt å høre.

Jeg er veldig spent på resultatet av prøvene,vi venter på det nå.

Så bra at det går så fint med din gutt...=)

Jeg gjør alt hvis han har proteinintoleranse,bedre å skifte kosthold enn de pillene.

Føler jeg gjør noe galt og sliter med det 24 timer i døgnet,føler diagnosene er på for tynt grunnlag også.

Tusen takk for svar!

Jeg gjør alt hvis han har proteinintoleranse,bedre å skifte kosthold enn de pillene.

Føler jeg gjør noe galt og sliter med det 24 timer i døgnet,føler diagnosene er på for tynt grunnlag også.

Bruker han eye q? Det har jo vist like god effekt som ritalin, på utførte tester i England. Min kar bruker og eye-q, og merker godt at konsentrasjonen hans ble bedre.

Annonse

Gjest Spesialpedagogen

Tusen takk for svar!

altså,du må aldri finne på å slutte med pillene brått. Det kan faktisk være farlig. Om du vil slutte med pillene bør du drøfte dette med legen, så nedtrappingen blir riktig.

Men det vet du sikkert:)

Han bruker eye.q og det hjelper,til en viss grad...

Vil bare si at bildet er litt mer komplisert enn enten diett eller medisiner. Våre to har gått på diett i flere år, men har nå likevel fått medisier med god effekt. Ingen tvil om at dietten er viktigst, men likevel... Vet også om noen som bruker ritalin i skoletiden, og som erfarer at den ikke virker uten diett. Andre kan gjøre som du sier, slutte med medisiner etter hvert som dietten virker.

Og enig med Kikki: Det er lettere enn man tror, jeg stresser egentlig bare når de skal ut i barneselskap o.l. Til hverdags er det meste rutine.

altså,du må aldri finne på å slutte med pillene brått. Det kan faktisk være farlig. Om du vil slutte med pillene bør du drøfte dette med legen, så nedtrappingen blir riktig.

Men det vet du sikkert:)

Men vet om flere som bare har sluttet,det har gått fint,og hva hjelper det å slutte i samråd med lege?

Blir vel ikke mindre farlig av det?

Alt er jo farlig for tiden,og ingen vet noenting har jeg inntrykk av.

Men ja...har lest det at man ikke skal slutte brått...=)

Vil bare si at bildet er litt mer komplisert enn enten diett eller medisiner. Våre to har gått på diett i flere år, men har nå likevel fått medisier med god effekt. Ingen tvil om at dietten er viktigst, men likevel... Vet også om noen som bruker ritalin i skoletiden, og som erfarer at den ikke virker uten diett. Andre kan gjøre som du sier, slutte med medisiner etter hvert som dietten virker.

Og enig med Kikki: Det er lettere enn man tror, jeg stresser egentlig bare når de skal ut i barneselskap o.l. Til hverdags er det meste rutine.

Takk..=)

Ja det er vel sikkert mere komplisert enn medisiner eller diett...

Fikk bare inntrykk av at hvis man la om kostholdet hvis det var proteinintoleranse,så slapp de medikamentene.

Men hva vet jeg,vil bare prøve alt....=)

Gjest adhd og mye mer

Har ikke noen erfaring, men har nylig startet diett på barna etter at prøvene ble analysert og anbefalingen var gluten og melkefri diett.

Vi er av de som har brukt medisiner noen år med god effekt, men på det ene barnet er det laaangt igjen til det som er "normal atferd" likevel.

Vi har prøvd det meste av alternative behandlingsformer, alle uten effekt og føler at vi ikke har noe å tape på å prøve dette også, selv om jeg ikke har den store troen på det.

For oss er det helt uaktuelt å slutte med medisener selv om de går på diett. Men hvis den dagen kommer at vi ser effekt av dietten er jeg klar for å trappe ned og aller helst slutte.

Takk..=)

Ja det er vel sikkert mere komplisert enn medisiner eller diett...

Fikk bare inntrykk av at hvis man la om kostholdet hvis det var proteinintoleranse,så slapp de medikamentene.

Men hva vet jeg,vil bare prøve alt....=)

Så klart du vil. Hvem gjør ikke alt for barnet sitt :)

Mener å ha lest noe om et dataprogramm, der man kan trene til en viss grad bort adhd.

http://www.adressa.no/forbruker/helse/article567785.ece

Har ikke noen erfaring, men har nylig startet diett på barna etter at prøvene ble analysert og anbefalingen var gluten og melkefri diett.

Vi er av de som har brukt medisiner noen år med god effekt, men på det ene barnet er det laaangt igjen til det som er "normal atferd" likevel.

Vi har prøvd det meste av alternative behandlingsformer, alle uten effekt og føler at vi ikke har noe å tape på å prøve dette også, selv om jeg ikke har den store troen på det.

For oss er det helt uaktuelt å slutte med medisener selv om de går på diett. Men hvis den dagen kommer at vi ser effekt av dietten er jeg klar for å trappe ned og aller helst slutte.

Godt å høre fra andre i samme situasjon,det er nok laaangt igjen her og.

Ja,jeg mener man må jo prøve de mulighetene som er,selv om en kanskje ikke har så mye tro på det...=)

Det er ikke lett,skulle ønske det fantes en "alt er bra" knapp,men men...det er jo enda mere utenkelig.

Lykke til videre da!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...