Gå til innhold

Homøopati vs skolemedisin

Anbefalte innlegg

De fleste vil ikke bedras, men 30% av pasientene som går til allmenpraktikere har pesonlighetsforstyrrelser og er ikke fysisk syke. Når legen gir opp, så går disse til alternative. Vi kan tenke oss hvor mange det da er som har psykiske problemer og havner hos alternative. Jeg ville også like å ta 600 kr pr time for å prate dem etter kjeften, men jeg har ikke samvittighet.

Fortsetter under...

Leger utdanner seg til homeopater for å tjene mer penger.

De hater rett og slett å se at andre overtar pasienter med diffuse og psykosomatske sykdommer og får penger for å dulle med dem, etter at legene har sagt at det ikke finnes noe å behandle med skolemedisin. Når legen så er homeopat, kan homeopaten overta der skolemedisinen har gitt opp.

Det er rett og slett et "genialt" konsept, en illusjon og et forretningsfortagende.

Men det er temmelig sjofelt å lure psykisk syke mennesker med humbugmedisin og hokuspokus.

Dr Omsorg og pengeguden Mammon er gode venner og kurerer mange. De gjør hva som helst bare du betaler.

Kunne de bare kalle det samtaleterapi og placebo, dvs kalle spaden for en spade.

Har du noen gang blitt behandlet for noe som helst hos en naturterapeut?

"Jeg er hvertfall av den oppfatning av at rene produkter er mye bedre enn kjemiske."

Mange er døde av naturmedisin. 99% av naturlegemidler er testet og funnet virkningsløs eller giftig i større doser.

En kjempestor undersøkelse med over 6000 deltakere over 30 år i USA har kommet til at ingen av de som spiser vitaminer eller naturmidler lever lenger eller er friskere enn de som ikke tar noe. Det er ikke funnet fram til noe udokumentert som fører til bedre helse. Det er jo litt merkelig det da? Ingen av deltakerne har framlagt noe som har netto helseffekt av udokumenterte greier.

For noen år siden døde 7 mennesker av haileverolje. Det avsløres stadig giftige stoffer i etablerte naturmidler. Isbjørnleverolje inneholdt livsfarlige mengder A-vitamin. Derfor må alt som spises testes for giftighet.

Naturmidler med ginseng viste seg fra sin sanne side i Sverige: 37% av dem innholdet ikke ginsenoider i det hele tatt. I USA viste den samme undersøkelsen at 65% av midlene manglet det "virksomme" stoffet. Men dette blir det sjelden skrevet om.

Kvinneblader lurer leserne trill rundt et par ganger i året. Ingen av naturmidlene de omtaler, markedsfører og selger er virksomme.

Jeg har også fått naturpreparater som ikke har funket og jeg er heller ikke fanatisk på dette området. Derimot har jeg stor tro på et sundt kosthold og at endring i kosthold kan påvirke oss positivt. Dette var utgangspunktet for mitt innlegg. Melk eller ikke melk. Gluten eller ikke gluten.

Selv har jeg ikke tatt så voldsomt med naturmedisiner bortsett fra at jeg tar naturlig kosttilskudd.

Til og med legevitenskapen har sett store endringer mht endringer i kosthold når det gjelder adferdsproblemer m.m.

Nå spurte jeg om noen hadde kjenskap til dette med kumelk. Overskriften var kanskje litt missvisende, men den homøopaten som rådet meg titl å kutte ut melk har gjennom 20 år sett barn og voksne bli friske fra sine lidelser og det ved å kun kutte ut matvarer - ikke ved å ta dråper i bøtter og spann.

men du er en engasjert person og det skal du ha. Så jeg takker for svar jeg.

Sunn skepsis er bra.

Har du noen gang blitt behandlet for noe som helst hos en naturterapeut?

Jeg sitter sentralt i en stor organisajon av folk med mange ulike lidelser og har hatt kontakt med mange eksperter, aldri har noen rapportert noe overnaturlig eller virkning av noe udokumentert. Homeopater får ikke sette sine bein noe sted innenfor dette.

Men det fins mange gode og hyggelige, godt utdannete massører/fysioterapeuter. De anbefaler vi gjerne.

Mange alternative prøver seg for å tjene penger, men aldri har det dukket opp noen som kan dokumentere noen virkning av sine trollerier.

En håndspålegger ble nylig avslørt beviselig som bløffmaker, hun klarte ikke kurere noe som helst. Evner fordamper på mystisk vis når det skal gjentas under kontrollerte forhold. Hun begynte å ta mye penger, og da samlet det seg noen som gjerne ville se undrene i praksis. Men borte var de. Ingen har hørt noe mer fra henne.

Det er vel ikke så rart med de markedskreftene som råder mht vanlig skolemedisin.......

Og hvor lenge har vår såkalte skolemedisin eksistert i forhold til naturmedisin?

Kjøper ikke den helt. Prøvd å lure oss i 100 år? Hva var det som helbredet folk alle de årene vi ikke hadde skolemedisin? Og nå var ikke mitt innlegg utelukkende om naturmedisin, men om omlegging av kosthold. hadde dette blitt dokumentert og legalisert hadde pipen fått en annen lur ;o) Og hvem er det som er så redd for å få fakta på at det funker? det er vel en grunn til at de skal fryses ut er det ikke? tenk så mange penger man kunne tape.......

Før skolemedisinen ble folk stort sett ikke helbredet, de ble enten friske av seg selv eller de døde.

Det er en grunn til at vi blir eldre og at dødeligheten er lavere nå enn for 100 år siden.

Jeg har også fått naturpreparater som ikke har funket og jeg er heller ikke fanatisk på dette området. Derimot har jeg stor tro på et sundt kosthold og at endring i kosthold kan påvirke oss positivt. Dette var utgangspunktet for mitt innlegg. Melk eller ikke melk. Gluten eller ikke gluten.

Selv har jeg ikke tatt så voldsomt med naturmedisiner bortsett fra at jeg tar naturlig kosttilskudd.

Til og med legevitenskapen har sett store endringer mht endringer i kosthold når det gjelder adferdsproblemer m.m.

Nå spurte jeg om noen hadde kjenskap til dette med kumelk. Overskriften var kanskje litt missvisende, men den homøopaten som rådet meg titl å kutte ut melk har gjennom 20 år sett barn og voksne bli friske fra sine lidelser og det ved å kun kutte ut matvarer - ikke ved å ta dråper i bøtter og spann.

men du er en engasjert person og det skal du ha. Så jeg takker for svar jeg.

Sunn skepsis er bra.

Kutte ut melk er da ikke homeopati?

Homeopati er det som vitenskapen -ikke- kan forklare.

Alt annet er kosthold, psykologi, psykiatri, illusjonisme, palacebo, pleie, omsorg osv.

Homeopaten har forresten en utdannelse som tilsvarer en sykepleiers. Hvorfor klarer det seg ikke med homeopati? Nei, fordi homeopatien er bare det mystiske som skal pirre folks nysgjerrighet, rosinen i pølsa. Alt annet er helt vanlig sykepleie. Psykiatriske sykepleiere må egne seg utmerket til homeopater?

Øreverk på barn er en finfin sykdom for humbugmakere, for det kommer og går uten at noen enda vet hvorfor. Da kan de være på rett sted til rett tid, og vips så tar de æren. 80% av alle sykdommer går over av seg selv. Kroppen selv kurerer de flste sykdommer. Stort merked for de som posisjonerer seg riktig, lirker seg inn på rett sted til rett tid i håp om at noe skal klaffe i dere favør.

Enkelt prinsipp.

Annonse

Jeg sitter sentralt i en stor organisajon av folk med mange ulike lidelser og har hatt kontakt med mange eksperter, aldri har noen rapportert noe overnaturlig eller virkning av noe udokumentert. Homeopater får ikke sette sine bein noe sted innenfor dette.

Men det fins mange gode og hyggelige, godt utdannete massører/fysioterapeuter. De anbefaler vi gjerne.

Mange alternative prøver seg for å tjene penger, men aldri har det dukket opp noen som kan dokumentere noen virkning av sine trollerier.

En håndspålegger ble nylig avslørt beviselig som bløffmaker, hun klarte ikke kurere noe som helst. Evner fordamper på mystisk vis når det skal gjentas under kontrollerte forhold. Hun begynte å ta mye penger, og da samlet det seg noen som gjerne ville se undrene i praksis. Men borte var de. Ingen har hørt noe mer fra henne.

Og det finnes mange av hennes slag! Har selv vært hos en. Og disse ødelegger så masse.

Skjønner jo du vet hva du snakker om. Jeg kan bare snakke utifra egen erfaring og de jeg kjenner som har dratt stor nytte av å benytte alternative behandlingsmetoder.

jeg liker hvertfall å bli sett på som et helt menneske og der føler jeg ofte legen min kommer til kort........

Men alt til sitt bruk. Heldivis har jeg funnet alternative behandlere som også er utdannet innen skolemedisin og har lang erfaring med begge deler.

Kutte ut melk er da ikke homeopati?

Homeopati er det som vitenskapen -ikke- kan forklare.

Alt annet er kosthold, psykologi, psykiatri, illusjonisme, palacebo, pleie, omsorg osv.

Homeopaten har forresten en utdannelse som tilsvarer en sykepleiers. Hvorfor klarer det seg ikke med homeopati? Nei, fordi homeopatien er bare det mystiske som skal pirre folks nysgjerrighet, rosinen i pølsa. Alt annet er helt vanlig sykepleie. Psykiatriske sykepleiere må egne seg utmerket til homeopater?

Øreverk på barn er en finfin sykdom for humbugmakere, for det kommer og går uten at noen enda vet hvorfor. Da kan de være på rett sted til rett tid, og vips så tar de æren. 80% av alle sykdommer går over av seg selv. Kroppen selv kurerer de flste sykdommer. Stort merked for de som posisjonerer seg riktig, lirker seg inn på rett sted til rett tid i håp om at noe skal klaffe i dere favør.

Enkelt prinsipp.

Nei å kutte ut melk er ikke homøopati, men legen min nektet for at dette skulle ha noen innvirkning på stadige UVI. Og det var som å banne i kirka da jeg hadde fått rådet fra en homøopat. Derfor spurte jeg om noen hadde erfart dette.

Jeg kjenner flere som har blitt kvitt sine plager etter å ha kuttet ut kumelk og også gluten uten at allergi har slått ut på tester.

legene er så flinke til å skrive ut resepter. Men går sjelden til kjernen for hvorfor man har disse tilbakevendene problemene. Det finnes andre alternativer enn å gi pille på pille.

Vi gir hvertfall denne kuren en sjangse så får vi se om det hjelper.

Og det finnes mange av hennes slag! Har selv vært hos en. Og disse ødelegger så masse.

Skjønner jo du vet hva du snakker om. Jeg kan bare snakke utifra egen erfaring og de jeg kjenner som har dratt stor nytte av å benytte alternative behandlingsmetoder.

jeg liker hvertfall å bli sett på som et helt menneske og der føler jeg ofte legen min kommer til kort........

Men alt til sitt bruk. Heldivis har jeg funnet alternative behandlere som også er utdannet innen skolemedisin og har lang erfaring med begge deler.

Jeg unner folk å tjene penger.

Men hvorfor skal de kalle f eks vanlig massasje for "1000 år gammel mystisk massaje"?

Jo, fordi folk liker 1000 år gamle ting og mystiske fenomener. Det spiller visst ingen rolle om det er beviselig ekte.

Jeg skal vel anholde meg fra å sitere en psykolog som hadde felles venterom og kontor med en homeopatdame: "hennes pasienter er like gærne som mine" :-)

Jeg unner folk å tjene penger.

Men hvorfor skal de kalle f eks vanlig massasje for "1000 år gammel mystisk massaje"?

Jo, fordi folk liker 1000 år gamle ting og mystiske fenomener. Det spiller visst ingen rolle om det er beviselig ekte.

Jeg skal vel anholde meg fra å sitere en psykolog som hadde felles venterom og kontor med en homeopatdame: "hennes pasienter er like gærne som mine" :-)

;o)

Før skolemedisinen ble folk stort sett ikke helbredet, de ble enten friske av seg selv eller de døde.

Det er en grunn til at vi blir eldre og at dødeligheten er lavere nå enn for 100 år siden.

Er ikke rart vi blir gamle, så mye konserveringsmidler vi får i oss ;o)

Klart penicilin har reddet millioner av mennesker. Det er heller ikke jeg i tvil om. Men jeg er skeptisk til alle kjemikaliene som dyttes i oss.

Men nå var jo ikke dette utgangspunktet for innlegget mitt heller da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...