Gjest isterktvil Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Mitt barnebarn be døpt i fjor sommer. Fikk ikke gave fra min søster.Hun var invitert til dåpen men kom ikke. Min søster har dåp for sitt barnebarn nå - jeg er invitert fordi jeg er i konfirmasjon i samme by samme helg. Hadde ikke blitt invitert hvis ikke jeg var i byen akkurat da. Hvor mye synes dere jeg skal gi i dåpsgave. 0 Siter
Gjest gi etter størrelsen på hjertet ditt :-) Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Det samme som du ville gitt uansett. Gaver er da virkelig ikke en form for handel. 0 Siter
Gjest hev deg over det Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Jeg håper inderlig ingen som jeg har invitert i vår dåp nå, sitter og tenker som deg (at min tantes grandnevø ikke fikk gave, og derfor skal den andre tantens grandnevø muligens få mindre gave enn man ellers ville gitt osv osv). Gi det du synes er hyggelig, uavhengig av hva din søster (ikke) ga til sin grandniese en eller annen gang.. Et pent barnesmykke er jo koselig til en jente. 0 Siter
kizmiaz Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Ikke fokuser på at hun ikke kom i ditt barnebarns dåp og ikke ga gave. Her er det det nye dåpsbarnet det gjelder og som skal ønskes velkommen inn i verden. Pengegave, tja, 300 kr ? Var en tråd i går om samme tema, der var 300 kr antydet. Hvis du kjøper en gave så får du mye fint for 2-300 kr. 0 Siter
sugarpop Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Du hever deg elegant over din søsters smålighet og gir en hyggelig og passende gave. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Du hever deg elegant over din søsters smålighet og gir en hyggelig og passende gave. Denne skriver jeg under på! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Du hever deg elegant over din søsters smålighet og gir en hyggelig og passende gave. Amen! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Enig med de andre her, hev deg over at din søster ikke gav gave. Gaven er jo til det lille dåpsbarnet. Bøker synes jeg er kjekt og gi, da er det personlig til barnet, og noe barnet har nytte av i lang tid. Denne seriene er jeg spesielt glad i: http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=hurtig&tittel=den%20store%20eventyrboka&p=1&r=1&cid=150613 0 Siter
Gjest isterktvil Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 3-400 kroner. Noen her har sikkert missforstått meg men jeg hadde selvfølgelig tenkt å gi gave men jeg ville ha tips for ikke å virke smålig.Min søsters smålighet har jeg hevet meg over i alle år. 0 Siter
nitni Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 I din situasjon ville jeg nok kjøpt ei koselig, ikke alt for dyr, eventyrbok eller sangbok ) 0 Siter
mumitrollet Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Det er søstera di som er kjip, ikke barnet! 0 Siter
Gjest falaffel Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Noen her har sikkert missforstått meg men jeg hadde selvfølgelig tenkt å gi gave men jeg ville ha tips for ikke å virke smålig.Min søsters smålighet har jeg hevet meg over i alle år. F.eks. en liten sølje, barnebestikk, et barnepledd, barnebibel? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.