Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Shira12

Også kan du jo prøve kyllingkjøttdeigen.

Synes nesten den er bedre enn vanlig kjøttdeig.

Har tenkt så mange ganger at jeg skal prøve den, men av gammel vane kommer den vanlige oppi handlekorgen.

*skal skjerpe meg*

Kan jeg bruke kyllingkjøttdeigen på lik linje med den vanlige?

Annonse

Ja, for kyllingkjøtt har jo ikke bakterier... *ler*

Man kan spise all kjøttdeig, cluet er bare å steke den skikkelig, det gjelder jo selvsagt også for kylling kjøttdeig.

Jada, jeg vet at man kan spise all kjøttdeig, og gjør det da også. Men om enkelte kvier seg for å spise vanlig kjøttdeig nå i disse tider, med så mye forskjellig informasjon, som gjerne varierer fra dag til dag, så forstår jeg det, og kom altså her med et mulig alternativ. Det er tross alt bare vanlig kjøttdeig fra ETT av Gildes slakterier som er mistenkt i denne saken, ikke all kjøttdeig av alle slag (okse/svin/kylling). I tillegg har nå kommet spekepølser og/eller krydder. Dette med krydder fordi det nå etter EU-regler ikke lenger er lov til å bestråle krydder (noe som alltid ble gjort tidligere, og som da dreper bakterier.

Gjest bakter

Jada, jeg vet at man kan spise all kjøttdeig, og gjør det da også. Men om enkelte kvier seg for å spise vanlig kjøttdeig nå i disse tider, med så mye forskjellig informasjon, som gjerne varierer fra dag til dag, så forstår jeg det, og kom altså her med et mulig alternativ. Det er tross alt bare vanlig kjøttdeig fra ETT av Gildes slakterier som er mistenkt i denne saken, ikke all kjøttdeig av alle slag (okse/svin/kylling). I tillegg har nå kommet spekepølser og/eller krydder. Dette med krydder fordi det nå etter EU-regler ikke lenger er lov til å bestråle krydder (noe som alltid ble gjort tidligere, og som da dreper bakterier.

Nettopp, altså MYE tryggere å spise kjøttdeig som jo skal stekes, enn ting som skal spises slik de er. Kan da umulig være så vanskelig å steke maten skikkelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...