Gå til innhold

hun sovner ikke igjen!

Anbefalte innlegg

Gjest synes det er tidlig

Har en baby på 8 mnd som våkner og får pupp i senga i 6-tiden. Før sovnet hun igjen men nå kan hun ligge og suge på puppen i evigheter. Hvis jeg legger henne tilbake i senga si eller dekker til puppen, er det gråting/sutring og da er det ihvertfall ikke snakk om å sove.

Hun må da kunne seove lenger enn til 6!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223579-hun-sovner-ikke-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mi er 8 mnd og våkner for pupp omtrent samme tid. Etter puppinga lurer jeg sutten inn i munnen hennes og står opp selv. Hun blir liggende i senga mi til hun våkner igjen kl 0730-0800.

Men jeg passer på å ha puter og dyner rundt henne slik at hun ikke faller ut av senga. Det er bare tidsspørsmål før hun ikke kan ligge der alene lenger.

Barn er forskjellig men iallefall mesteparten av veslas liv har jeg klart å lirke døgnet hennes til slik at det passet vårt dagligliv.

Det er bare det at det tar sin tid før man ser resultater, og man må være konsekvent.

Når legger hun seg på kvelden?

Prøv eventuelt å forskyv det litt hvert døgn. Mer mat på dagen kan også forlenge søvnen. Mørkt soverom/rullegardin er lurt.

Dersom du ikke kommer noen vei i løpet av 2-3 uker så tror jeg bare du må legge om din egen døgnrytme i stedet.

Legg deg 21-22 så er du utvilt til 06.

sommerkreps

Min sønn våkner kl5 og vil opp da! Slik har det vært de siste par ukene..Men kjøpte rullgardin lørdag og det ser ut til å virke litt hvertfall! Sov til halv sju søndag, igår og i dag! (spiser 4-5 tida i tillegg til en gang tidl på natta) Han er 5 mnd gml da..

Gjest Elextra

Hvor mye sover hun ellers i døgnet, da?

Ikke uvanlig at babyer våkner kl. 6. Forsåvidt ikke uvanlig at større barn våkner så tidlig heller, mine på to og fire gjør for tiden det *sukk*.

Du kan jo kanskje forsøke å vri sovingen til å skje litt senere, dvs. legge henne senere på kvelden?

Annonse

Prinsessemamma

Ja, det er jo tidlig, men ikke unormalt at man må finne seg i å starte dagen kl 6 når man har så små. Min prinsesse (10 mnd) våkner mellom 6 -6:30 og da er det morgen og opp å stå :) Hun legger seg kl 19:00 og sover 2 dupper på tilsammen 2,5-3 timer på dagen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...