Gå til innhold

Fenalår, tørking


keinstein

Anbefalte innlegg

Fenalåret jeg fikk er ikke skikkelig tørket.

Hvordan tørke det?

Grunnen er sikkert at det veier mindre når det blir tørket, og færre kroner i kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mil1365380270

Du bare henger det på et sted som er luftig, kaldt og tørt. Helst mørkt. Og helst ikke i pose, men er det fare for fluer, tar du en tynn pose rundt. Putetrekk er for tett. Pass på at stoffet ikke er inntil kjøttet, da får du flueegg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bare henger det på et sted som er luftig, kaldt og tørt. Helst mørkt. Og helst ikke i pose, men er det fare for fluer, tar du en tynn pose rundt. Putetrekk er for tett. Pass på at stoffet ikke er inntil kjøttet, da får du flueegg på.

Og det tar votter og vinter regner jeg med?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Og det tar votter og vinter regner jeg med?

:-)

Nja, ett nytt lår tar 2-3 måneder å tørke. Det er vel ikke snakk om så mye gjenstående tørking for det du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, ett nytt lår tar 2-3 måneder å tørke. Det er vel ikke snakk om så mye gjenstående tørking for det du har.

Takk. Da får vi se om jeg har spist det opp før det får tørket. :-)

Det lukter så herlig at det ikke er mulig å gå forbi nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, ett nytt lår tar 2-3 måneder å tørke. Det er vel ikke snakk om så mye gjenstående tørking for det du har.

Nei, vel?

Jeg synes ikke det er spiselig før etter ett års tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mil1365380270

Nei, vel?

Jeg synes ikke det er spiselig før etter ett års tid.

Smak, behag og størrelse sikkert. 3 måneder for spekeskinke, 2-3 på fenalår :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Takk. Da får vi se om jeg har spist det opp før det får tørket. :-)

Det lukter så herlig at det ikke er mulig å gå forbi nesten.

Da hadde jeg spist meg mett nå, og når det er ferdig, har du opparbeidet lyst på mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg spist meg mett nå, og når det er ferdig, har du opparbeidet lyst på mer.

Vi får se. I går spiste jeg så mye finnbiff i fløtesaus med mandelpoteter at jeg nesten ikke klarte å trekke pusten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...