Gå til innhold

Skuffet over språkbruk på Big Brother!

Anbefalte innlegg

Cheerleader

Syns dere ikke at de kunne ha skjerpet seg litt der inne med ordene de bruker?

Ramsey sier fitte til alt, og flere ganger har jeg hørt dem bruke ordet "fagget". Her er det like stygt som ordet "nigger", og jeg skjønner ikke at det kan være noe annerledes hos dere.

Fitte er heller ikke noe pent, overhodet ikke.

Syns bare det er unødvendig med slike ord, og det kan såre folk som hører dem bruke dem.

Hva syns dere andre?

Fortsetter under...

der Lutscher

Selv bruker jeg ikke mange av de "fy" ordene, men jeg har ikke noe imot at andre bruker de av og til. Noen bruker de mer enn andre - helt greit for meg. Det er vel ingen som tvinger deg til å sitte å se på bigbrother heller? Selve konseptet er jo at de skal fremstille menneskene slik de virkelig er i et slikt fellesskap. Nå kan det jo diskuteres i hvilken grad de har fått til det, men jeg synes du skal respektere både deltakerene og språkbruken likevel om du tydeligvis blir litt carried away. Dersom du ikke liker å høre slik språkbruk foreslår jeg at du skrur av tv`en.

Anne Mona har jo sagt at slike ting ikke støter henne i det hele tatt. Samme med flesteparten av jentene jeg kjenner.

All repetitiv ordbruk er slitsomt, IMO, enten det er banning eller ikke. Selv har jeg veldig høy tålegrense for banning, og gjør det i massevis selv... Men med ett ben på hver side av Atlanteren (!), vet jeg meget godt at selv et "shit" kan få folk til å hoppe der borte! Så du er kanskje litt farget av dine år nær The Bible belt, Cheerleader) :-)

Foprøvrig har jeg aldri sett på Big Bother, og kan derfor ikke uttale meg konkret om den møkka - øh - saken. ;-)

Cheerleader

All repetitiv ordbruk er slitsomt, IMO, enten det er banning eller ikke. Selv har jeg veldig høy tålegrense for banning, og gjør det i massevis selv... Men med ett ben på hver side av Atlanteren (!), vet jeg meget godt at selv et "shit" kan få folk til å hoppe der borte! Så du er kanskje litt farget av dine år nær The Bible belt, Cheerleader) :-)

Foprøvrig har jeg aldri sett på Big Bother, og kan derfor ikke uttale meg konkret om den møkka - øh - saken. ;-)

Jeg har ikke problemer med banneord, egentlig.

Men fagget er et hatord om homofile, og passer ikke noe sted. Spesielt ikke på tv.

Cheerleader

Selv bruker jeg ikke mange av de "fy" ordene, men jeg har ikke noe imot at andre bruker de av og til. Noen bruker de mer enn andre - helt greit for meg. Det er vel ingen som tvinger deg til å sitte å se på bigbrother heller? Selve konseptet er jo at de skal fremstille menneskene slik de virkelig er i et slikt fellesskap. Nå kan det jo diskuteres i hvilken grad de har fått til det, men jeg synes du skal respektere både deltakerene og språkbruken likevel om du tydeligvis blir litt carried away. Dersom du ikke liker å høre slik språkbruk foreslår jeg at du skrur av tv`en.

Anne Mona har jo sagt at slike ting ikke støter henne i det hele tatt. Samme med flesteparten av jentene jeg kjenner.

Anne Mona er ikke homofil....

Spør DEM heller, om hva de syns om å høre det styggeste ordet en kan bruke om dem, på tv'n hver dag. Skal det ikke gå ann å se BB uten å høre slikt?

Greit at de skal være seg selv, men det får være måte på!

Annonse

Cheerleader

Okei takk for opplysningen da. Er fæl til å banne jeg også men har begrenset meg veldig etter at jeg fikk barn.

Å banne er en ting Solsikke, det er ikke det jeg reagerer på.

Men jeg liker ikke nedsettende ord om oss kvinner, og direkte hatord om folkegrupper.

Å banne er en ting Solsikke, det er ikke det jeg reagerer på.

Men jeg liker ikke nedsettende ord om oss kvinner, og direkte hatord om folkegrupper.

Nei enig med deg. Oj brukte da svarte fan ei stund men nå hører jeg at det er nedsettende mot enkelte folkegrupper. Hmm ikke slik ment fra meg i alle fall. Brukte det nemlig når jeg slo meg eller plagdes med noe. Etter at jeg fikk barn fant jeg ut at jeg måtte modifisere meg litt derfor ble det til så innst inni svarte granskauen eller svarte kineser. Det siste fant min sønn ut at han skulle bruke om en neger han så på kjøpesenteret her i byen. Vi dro opp rulletrappen og negeren gikk ned trappen. Min sønn peker å sier høyt Mamma der går en svart kineser. Gjett om jeg ble flau da. Men heldigvis lo bare negern.

der Lutscher

Anne Mona er ikke homofil....

Spør DEM heller, om hva de syns om å høre det styggeste ordet en kan bruke om dem, på tv'n hver dag. Skal det ikke gå ann å se BB uten å høre slikt?

Greit at de skal være seg selv, men det får være måte på!

Synes du er ganske så sneversynt da du ikke engang kan akseptere vokabularet deres likevel om det er litt grovere enn ditt.

Hvis du er så skjør at du ikke tåler slikt skjønner ikke jeg hvilken verden du lever i...

der Lutscher

Nei enig med deg. Oj brukte da svarte fan ei stund men nå hører jeg at det er nedsettende mot enkelte folkegrupper. Hmm ikke slik ment fra meg i alle fall. Brukte det nemlig når jeg slo meg eller plagdes med noe. Etter at jeg fikk barn fant jeg ut at jeg måtte modifisere meg litt derfor ble det til så innst inni svarte granskauen eller svarte kineser. Det siste fant min sønn ut at han skulle bruke om en neger han så på kjøpesenteret her i byen. Vi dro opp rulletrappen og negeren gikk ned trappen. Min sønn peker å sier høyt Mamma der går en svart kineser. Gjett om jeg ble flau da. Men heldigvis lo bare negern.

Pass; neger er på fy-lista ;-)

Cheerleader

Synes du er ganske så sneversynt da du ikke engang kan akseptere vokabularet deres likevel om det er litt grovere enn ditt.

Hvis du er så skjør at du ikke tåler slikt skjønner ikke jeg hvilken verden du lever i...

Jeg skjønner ikke hva slags verden du lever i, hvor det er greit å si slike ord, jeg!

*sjokkert*

Det har ikke med vokabular å gjøre, det har med folkeskikk og respekt for medmennesker å gjøre.

Syns du ordet fagget er ok å bruke, så er vel nigger også greit for deg?

De er like fulle av hat.

Annonse

der Lutscher

Jeg skjønner ikke hva slags verden du lever i, hvor det er greit å si slike ord, jeg!

*sjokkert*

Det har ikke med vokabular å gjøre, det har med folkeskikk og respekt for medmennesker å gjøre.

Syns du ordet fagget er ok å bruke, så er vel nigger også greit for deg?

De er like fulle av hat.

Ta deg en tur til nord norge, du. Du blir nok kurert der.

Og forresten; det var du som introduserte ordet "fagget" for meg. Jeg har aldri hørt det før. Og hvor sa jeg at Anne Mona var lesbisk?? Hun har da t.o.m. samboer så vidt jeg vet?

Cheerleader

Ta deg en tur til nord norge, du. Du blir nok kurert der.

Og forresten; det var du som introduserte ordet "fagget" for meg. Jeg har aldri hørt det før. Og hvor sa jeg at Anne Mona var lesbisk?? Hun har da t.o.m. samboer så vidt jeg vet?

Du sa ikke det, dette skrev du:

Anne Mona har jo sagt at slike ting ikke støter henne i det hele tatt.

Og jeg skrev tilbake at Anne Mona ikke er homofil.

Det er de homofile ordet fagget brukes om, ikke Anne Mona.

Det gjør det 1000 ganger lettere for henne å akseptere det.

For oss andre, som kjenner homofile, eller for dem som er, så er det ikke bare et ord en slenger ut.

Nå går jeg og hviler litt, vi blir nok aldri enige uansett.

Jeg er sjokkert over at du kan synes det er greit at de bruker slike hatord på tv'n, jeg derimot, mistet all respekt for deltakerne jeg hørte bruke det.

Og Nord-Norge hadde ikke kurert meg.

der Lutscher

Du sa ikke det, dette skrev du:

Anne Mona har jo sagt at slike ting ikke støter henne i det hele tatt.

Og jeg skrev tilbake at Anne Mona ikke er homofil.

Det er de homofile ordet fagget brukes om, ikke Anne Mona.

Det gjør det 1000 ganger lettere for henne å akseptere det.

For oss andre, som kjenner homofile, eller for dem som er, så er det ikke bare et ord en slenger ut.

Nå går jeg og hviler litt, vi blir nok aldri enige uansett.

Jeg er sjokkert over at du kan synes det er greit at de bruker slike hatord på tv'n, jeg derimot, mistet all respekt for deltakerne jeg hørte bruke det.

Og Nord-Norge hadde ikke kurert meg.

Nå tror jeg det har skjedd en misforståese her....

Jeg har da aldri sagt at Anne Mona er homofil! Det var det du som begynte med! Alt jeg sa var at hun hadde sagt at hun ikke hadde noe imot bruk av slike ord. Og så kommer du og sier jeg har kalt henne fagget, et ord jeg ikke har hørt før og ikke visste betydningen av før du lærte meg det!

Og så beskylder du meg for å hetse homser?? Hvor tar du det fra?

Og du må nok desverre, selv om det er vanskelig, akseptere at alle ikke er som deg. Uten å hetse hverken homser eller andre, minner jeg om at man har lov å si det man vil i dette landet (Norge). Likevel om du og jeg tar avstand fra det, kan boot boys demonstrere uten at vi kan gjøre noe med det.

Gjest Christina17

Nå tror jeg det har skjedd en misforståese her....

Jeg har da aldri sagt at Anne Mona er homofil! Det var det du som begynte med! Alt jeg sa var at hun hadde sagt at hun ikke hadde noe imot bruk av slike ord. Og så kommer du og sier jeg har kalt henne fagget, et ord jeg ikke har hørt før og ikke visste betydningen av før du lærte meg det!

Og så beskylder du meg for å hetse homser?? Hvor tar du det fra?

Og du må nok desverre, selv om det er vanskelig, akseptere at alle ikke er som deg. Uten å hetse hverken homser eller andre, minner jeg om at man har lov å si det man vil i dette landet (Norge). Likevel om du og jeg tar avstand fra det, kan boot boys demonstrere uten at vi kan gjøre noe med det.

Nå tror jeg DU misforstår litt, der Lutscher. Cheerleader skrev "Anne Mona er ikke homofil" for å forklare hvorfor hun kanskje ikke fant det ordet støtende.

Hun påsto ikke at du har sagt at Anne Mona er det!

Bare for å klare opp i det.

Og jeg bruker ganske mye stygge ord, men sier ikke nedsettende ting om homser eller andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...