asper Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Spørsmål til foreldre med ungdommer med Asperger Syndrom: Har dere vurdert om det ville være best for dem med en tilrettelagt jobb (f.eks. gartneri, kommunen e.l.) istedenfor Videregående? Er det greiere å satse på en enkel jobb det er enklere å få og å beholde enn flere års utdanning eller en mislykket jakt på lærlingeplass? 0 Siter
Gjest mamma 24-7 Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Dette tror jeg bør vurderes individuelt i hvert enkelt tilfelle. 0 Siter
trompet Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Det har jeg overhodet aldri vurdert. Det er vel på alle videregående skoler tilrettelagt avdeling med spesial kompentanse for elever med lære vansker? Min sønn går på en slik avdeling å får 5 år i stedet for 3 år i videregående skole,Det fordi det tar tid å lære og får også arbeidstrening .Alle har krav på videregående utdannelse. 0 Siter
MsSophie Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Det er vel på alle videregående skoler tilrettelagt avdeling med spesial kompentanse for elever med lære vansker? Min sønn går på en slik avdeling å får 5 år i stedet for 3 år i videregående skole,Det fordi det tar tid å lære og får også arbeidstrening .Alle har krav på videregående utdannelse. Mitt barn har ingen lærevansker, heller tvert om - han har strålende karakterer. Det ville derfor vært tragisk om han ikke skulle nyttegjøre seg av disse i det ordinære skolesystemet, selv om det skorter litt på de sosialeferdighetene. 0 Siter
trompet Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Mitt barn har ingen lærevansker, heller tvert om - han har strålende karakterer. Det ville derfor vært tragisk om han ikke skulle nyttegjøre seg av disse i det ordinære skolesystemet, selv om det skorter litt på de sosialeferdighetene. Enig MsSophie viktig da med skole. Men det skulle vel gå an for ditt barn å få en støttekontakt/assistent som kan hjelpe i det sosiale spektert? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.