Gå til innhold

Bursdagsfeiring med spysyk lillesøster

Anbefalte innlegg

Gjest dilemma
Skrevet

Storebror skal feire bursdagen sin i morgen med ca 20 gjester. I kveld fikk lillesøster oppkast. Hun er i fin form ellers, men har kastet opp to-tre ganger.

Bør jeg avlyse bursdagen i morgen?

Må få med at jeg måtte avlyse da han egentlig hadde bursdag pga dødsfall i familien. Kjipt for alle parter å avlyse igjen, men også kjipt å utsette alle for smitte. Det er snakk om småskolebarn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde iallfall opplyse om det synes jeg, en forkjølelse bryr folk seg sjelden om men spysyke er no skikkelig herk spør du meg:-)

Selvfølgelig synd på bursdagsbarnet, men uansett ville jeg sagt det til gjestene, så kan de velge selv...

Skrevet

Er dere to voksne i hjemmet, slik at den ene kan ta seg av den syke jenta, mens den andre tar seg av selskapet?

Vel å merke hvis det er gjennomførbart å holde jenta inne på rommet sitt, eller i en annen del av huset enn der selskapet foregår.

Skrevet

Jeg ville helt klart avlyst. Dette smitter i 48 timer etter symptomfrihet, og jeg ville ikke ha satt foreldrene til de andre barna i en vanskelig situasjon mht til velge/ikke velge å komme.

Skrevet

Jeg hadde antakeligvis myrdet dere om jeg ikke fikk beskjed såpass god tid i forveien at jeg klarte å forberede vesla på at det ikke ble noe av. Men jeg har spysykeangst-deluxe.

Det hadde gått bra for min del om lillesøster var et annet sted enn bursdagen f.eks i en annen etasje og sammen med en voksen som ikke kom ned i bursdagen på noe tidspunkt, og at det meste av det hun har tatt særlig mye på i det siste hadde vært tørket over med klorin.

Gjest ogsåspyhater
Skrevet

Jeg hadde antakeligvis myrdet dere om jeg ikke fikk beskjed såpass god tid i forveien at jeg klarte å forberede vesla på at det ikke ble noe av. Men jeg har spysykeangst-deluxe.

Det hadde gått bra for min del om lillesøster var et annet sted enn bursdagen f.eks i en annen etasje og sammen med en voksen som ikke kom ned i bursdagen på noe tidspunkt, og at det meste av det hun har tatt særlig mye på i det siste hadde vært tørket over med klorin.

He he - sterke ord, men jeg forstår deg godt. Spysyke er ikke noe man gir bort til andre bare for å please et bursdagsbarn. Tenk hvor mange sykedager det innebærer. Smitte av opptil 20 gjester - som så igjen smitter sin familie.... osv. Og hvem sier at det kun er lillesøster som er smittefarlig. Det er vel bare et tidsspørsmål før det braker løs hos andre i familien.. Også hos den som tilbereder bursdagsmaten..

Ja, mord hadde kanskje vært i mine tanker også om jeg ikke hadde fått beskjed.

Skrevet

Om du ikke hadde varslet meg før jeg sendte poden på bursdag, ville jeg nok blitt veldig irritert og fortalt deg noen "pauli ord" :0))

Gjest i kveld
Skrevet

Du burde iallfall opplyse om det synes jeg, en forkjølelse bryr folk seg sjelden om men spysyke er no skikkelig herk spør du meg:-)

Selvfølgelig synd på bursdagsbarnet, men uansett ville jeg sagt det til gjestene, så kan de velge selv...

jeg var i samme situasjon en gang, bare at der var det jeg som kstet opp hele natten før barneselaskapet til datteren min. Ventet 16 gjester.

Egentlig var jeg ikke i form til å ha noe selskap, men jenta mi hadde jo gledet seg. Var veldig i tvil om jeg skulle avlyse.

Valgte å ringe alle gjester å fortelle om situasjonen så fikk de selv avgjøre om de ville komme. Bare en valgte å bli hjemme og bursdag ble det.

Kan legge til at jeg fikk det fra datteren min som hadde det tidligere samme uken, som igjen hadde fått det fra skolen. Så de fleste barna hadde jo allerede gått i smitten en stund.

Hadde sagt i fra hadde jeg vært deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...