Gjest hvamaadeha Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Kan noen gi meg en fornuftig liste over hvordan barna bør være kledd for å ikke mangle noe når barnet skal i barnehagen og det er surt og kaldt ute? Hva trengs? 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Min vurdering (med fare for at jeg glemmer noe siden jeg er så trøtt..): underskjorte/body og strømpebukse, ull eller fleece bukse og genser, parkdress, sherox/vintersko, hals, lue, votter og tykke sokker. 0 Siter
Gjest surreal Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 I tillegg til det "lille rosinen" skriver, må du ha med innetøyskift, som ellers i året. Dvs. strømpebukser/sokker er vel viktigst. Av en eller annen grunn er det stort sett alltid flest gensere i kurven.. Ekstra votter må med, og det er også smart med ekstra strikkesokker. Husk å navne alt nytt tøy som tas med i barnehagen. Kan også være lurt å smøre med kuldekrem om morgenen, evt. ha en slik stående i hylla. 0 Siter
....AV Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Min 5-åring som går i naturbarnehage har på seg: Truse, ullstilongs, ullsokker, ulltrøye med lang arm, ullbukse, ullgenser, foret parkdress, hals, lue, votter, vintersko. Når temperaturen er rundt 0 byttes ullgenser og ullbukse ut med fleecegenser og fleecebukse. Dette har han brukt i hele vinter og har ikke vært kald. I sekken har han en ekstra tynn fleece-genser, truse, ullsokker, stilongs, vanlig genser og bukse og to par ekstra votter. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Min vurdering (med fare for at jeg glemmer noe siden jeg er så trøtt..): underskjorte/body og strømpebukse, ull eller fleece bukse og genser, parkdress, sherox/vintersko, hals, lue, votter og tykke sokker. Fyfy, du må ikke FINNE på å si at Cherrox er egnet fottøy i vinterkulden her på DOL! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Mitt barnehagebarn har på seg: Underbukse og trøye. Vanlig genser og strømpebukse. Ullbukse og tynn ullgenser. Ullsokker. Vinterdress og vintersko/cherroxer. Lue, skjerf og votter. Hun holder seg da god og varm, selv uten både Nøstebarn, Reima, Troll og andre flotte merker! 0 Siter
mariamamma Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Jeg har en jente på 5 år. Av inneskift har hun i en kurv på badet: 2 Truser, 2 strømpebukser, 2 gensere og 1 bukse. Av yttertøy: Ullgenser, ullbukse, 2 par ullsokker, regnvotter, ullvotter og boblevotter. Fleecejakke og ekstra lue. Skotøy: Cherrox & vinterstøvler. Ytterdress og regntøy. Hun har på seg ulltrøye med lang arm og ullstrømpebukse hver dag såsant vi har rent ;o) Hvis tøfler bør man velge noen som ikke er så syntetiske da barna blir så klamme på bena. Vi bruker tykke sklisokker eller innesko (pensko er stas da hun eeeelsker å gå med kjole i barnehagen......). 0 Siter
nitni Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 De trenger vel ikke noe annet på seg ute i barnehagen enn når dere er ute hjemme? Ta med det samme som dere bruker hjemme, men litt ekstra om de skal på tur/skiftetøy. 0 Siter
Gjest surreal Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Fyfy, du må ikke FINNE på å si at Cherrox er egnet fottøy i vinterkulden her på DOL! Cherrox ER ikke egnet til sko i skikkelig kulde! Det finnes unntak; når barnet er "varm av seg" og har på seg gode ULLstrømpebukser/sokker. Har ikke TALL på hvor mange ganger vi må gå inn tidligere pga. kalde ben og gråtende barn.. Når det er sagt syns jeg Cherrox er suverent når det er litt mildere og vått. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Cherrox ER ikke egnet til sko i skikkelig kulde! Det finnes unntak; når barnet er "varm av seg" og har på seg gode ULLstrømpebukser/sokker. Har ikke TALL på hvor mange ganger vi må gå inn tidligere pga. kalde ben og gråtende barn.. Når det er sagt syns jeg Cherrox er suverent når det er litt mildere og vått. Om man har ullsåler og tilstrekkelig med ull i, og de er mer enn store nok, tror jeg de må bli tilnærmet like varme som skikkelige vinterstøvler. Basta! ) (men mine har, i riktig DOL-ånd, selvfølgelig skikkelige vinterstøvler også) 0 Siter
Gjest surreal Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Om man har ullsåler og tilstrekkelig med ull i, og de er mer enn store nok, tror jeg de må bli tilnærmet like varme som skikkelige vinterstøvler. Basta! ) (men mine har, i riktig DOL-ånd, selvfølgelig skikkelige vinterstøvler også) Hehe, det er godt!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.