Gå til innhold

Vanlig hygiene 7 åring

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sønnen min dusjer (selv) de fleste kvelder, tipper det blir ca. 5 ganger i uka. Han ble nettopp 7 år.

Han kunne sikkert klart seg med litt mindre, men vi pleier å sende ham i dusjen de fleste skoledager allikevel, for å slippe en fast diskusjon om det kan vente til dagen etter.

Annonse

Da vi har eksem og andre hudproblemer hos 7 åringen, er jeg faktisk veldig forsiktig med å la ham dusje/bade flere ganger i uken. Jeg tror heller ikke det er bra for huden og dens beskyttende fettstoffer å la barna dusje/bade for ofte.

Så her i huset er det snakk om 1-2 ganger i uka, og da er han på svømmetrening.

Når barna begynner å produserer mer svette m.m., kan/må de dusje mer.

Så vi har vaskeklutrengjøring hver kveld istedet.

Annonse

Gjest prust

Gutten min er snart 7 år. Siden han begynte på skolen i høst, har han stelt seg selv på badet om morgenen. Han vasker ansikt, hender, tiss og rompe og finner nytt undertøy og tar på seg genser og bukse. Jeg må minne ham på å pusse tennene før han går på skolen. Om kvelden pusser en voksen tennene hans. Han bader/dusjer 1-2 ganger i uka. Da må jeg hjelpe ham med håret (få skylt ut av all såpa).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...