Gå til innhold

Anbefalte innlegg

valmue1365380326
Skrevet

Hei!

Er det noen som har lest boken "Ole blir storebror" av Trude Ebbesen , og kan anbefale den?

Vi har en sønn på 3 1/2 år som begynner å bli litt opptatt av at vi venter på en bror/søster.

Noen som har skaffet seg "Adopsjonsboken" som ble lansert nå i mars?

Hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikkelest "Adopsjonsboken", men jeg har "Ole blir storebror". Det er en søt bok med koselige tegninger. Den forklarer ganske greit hva adopsjon er, men det er blir i overkant med tekst på en del av sidene. Det jeg savnet mest var noe fra hentereisen. Familien i boka får lillesøster på flyplassen, og i vår familie er det jo nettopp at vi dro med fly til Korea som er det STOORE... Jeg leste/fortalte boka noen ganger for eldstemann mens vi ventet på lillebror, og jeg tror han synes den var OK... - Men Sabeltann er selvsagt mer interessant! Og ei bok om bilverksted osv, osv...

valmue1365380326
Skrevet

Jeg har ikkelest "Adopsjonsboken", men jeg har "Ole blir storebror". Det er en søt bok med koselige tegninger. Den forklarer ganske greit hva adopsjon er, men det er blir i overkant med tekst på en del av sidene. Det jeg savnet mest var noe fra hentereisen. Familien i boka får lillesøster på flyplassen, og i vår familie er det jo nettopp at vi dro med fly til Korea som er det STOORE... Jeg leste/fortalte boka noen ganger for eldstemann mens vi ventet på lillebror, og jeg tror han synes den var OK... - Men Sabeltann er selvsagt mer interessant! Og ei bok om bilverksted osv, osv...

Takk for svar :)

Ja, tenker nok at Sabeltann, Thomastoget (gutten vår er helt hekta på tog, elsker de forskjellige togene man får kjøpt i denne serien) etc. er mer fengende. Det er vel heller mor som er opptatt av at det er ok for han å være litt forberedt :)

Gjest chinamom
Skrevet

Ole blir storebror har ikke fenget noen av mine - men eldstemann er veldig glad i "Her kommer bu-ran og seo-ran".

Det finnes flere bøker på svensk. se barnebøker på:

www.adoptera.nu/boktips.jsp

Skrevet

Jeg har kjøpt og lest Adopsjonsboken (skal bruke den i forbindelse med adopsjonkurs).

Dette er en bra bok for de som vurderer adopsjon og den forklarer bra hva man bør tenkte igjennom før man bestemmer seg for å adoptere, hva som skjer under prosessen og etter hjemkomst med barnet.

Det er også intervju med noen familier som har adoptert/noen adopterte og deres erfaringer.

Rasisme er også et kapitell i boken.

Jeg opplevede denne boken veldig positivt og kommer til å anbefale denne for de som evt. vurderer å adoptere.

valmue1365380326
Skrevet

Jeg har kjøpt og lest Adopsjonsboken (skal bruke den i forbindelse med adopsjonkurs).

Dette er en bra bok for de som vurderer adopsjon og den forklarer bra hva man bør tenkte igjennom før man bestemmer seg for å adoptere, hva som skjer under prosessen og etter hjemkomst med barnet.

Det er også intervju med noen familier som har adoptert/noen adopterte og deres erfaringer.

Rasisme er også et kapitell i boken.

Jeg opplevede denne boken veldig positivt og kommer til å anbefale denne for de som evt. vurderer å adoptere.

.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...