Xiao Tao :-D Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Jeg vet ikke det, men har skjønt at det varierer mye i de fleste land slik at det er vanskelig å velge etter det. Kort ventetid i et land kan snu på veien og omvendt. Noen velger f.eks. Korea fordi det er kort ventetid, og plutselig så snur det, og så er det et annet land som har kort ventetid. En stund var det Kina som hadde kortest ventetid, men det har snudd. Men det kan jo snu igjen da. Vi har opplevd begge deler - både fall og stigning i ventetiden for Kina. Ventetiden er uforutsigbar uansett hvilket land du velger - dessverre. Lykke til! 0 Siter
Gjest Xiao Tao :-D. Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Jeg vet ikke det, men har skjønt at det varierer mye i de fleste land slik at det er vanskelig å velge etter det. Kort ventetid i et land kan snu på veien og omvendt. Noen velger f.eks. Korea fordi det er kort ventetid, og plutselig så snur det, og så er det et annet land som har kort ventetid. En stund var det Kina som hadde kortest ventetid, men det har snudd. Men det kan jo snu igjen da. Vi har opplevd begge deler - både fall og stigning i ventetiden for Kina. Ventetiden er uforutsigbar uansett hvilket land du velger - dessverre. Lykke til! Glemte å legge til at alle 3 foreninger har en egen side med indikasjon om ventetider. Selv om det er mye frustrasjon om ventetid på Kina for øyeblikket, så kan de se ut til at Kina fremdeles er blant landene med kortest ventetid. Noen land har kortere ventetid, men ganske lang tid mellom tildeling og henting. Kravene er ulike, så jeg vil anbefale deg å lese nøye om de ulike landene på foreningenes hjemmesider. Lykke til med valget. 0 Siter
rao Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Ser du har fått mange gode svar fra Xiao Tao :-D Vil bare føye til, at Kina er veldig greit å vente fra, selv om ventetiden stiger, fordi du hele tiden kan følge med måned for måned hvem som får tildeling. De tildeler strengt rettferdig etter hvilken LID dato man har. På denne måten kommer økt ventetid aldri som noen overraskelse. Dette syntes vi var veldig ok. 0 Siter
kordama Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Jeg kan anbefale Sør Afrika (Verdens Barn) på det varmeste! Alle her i Norge som har fått fra SA har fått innen et år, selv ventet vi bare 4 og en halv mnd. før vår tildeling. Der er god kapasitet og VB ønsker flere søkere på Sør Afrika. For oss var det også positivt at det er kort ventetid mellom tildeling og reis, bare 2 - 3 uker. Det er litt travelt, men så slapp vi å lengte så lenge etter barnet vårt. Lykke til med ditt valg! 0 Siter
Gjest litchi Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Ventetider kan gå opp og ned,så det er et usikkert kort å satse på. Når det er sagt, virker det som om Sør Afrika ligger godt an for tiden. Min erfaring er at forutsigbarhet i prosessen er vel så viktig som ventetid før tildeling i seg selv. I tillegg var det viktig for oss at tiden mellom tildeling og hentereise var relativt kort. Av disse årsakene + noen til, falt vi ned på Kina. Det har vi naturligvis ALDRI angret på!! Vi opplevde forresten historisk kort venting, tror jeg, med kun 5 mnd. og 11 dager mellom LID og tildeling 3. februar 2005. 0 Siter
Gjest sa-mamma Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Jeg kan anbefale Sør Afrika (Verdens Barn) på det varmeste! Alle her i Norge som har fått fra SA har fått innen et år, selv ventet vi bare 4 og en halv mnd. før vår tildeling. Der er god kapasitet og VB ønsker flere søkere på Sør Afrika. For oss var det også positivt at det er kort ventetid mellom tildeling og reis, bare 2 - 3 uker. Det er litt travelt, men så slapp vi å lengte så lenge etter barnet vårt. Lykke til med ditt valg! Hiver meg på den anbefalinga.....Det er vel ikke mange som har venta opp mot ett år.....kan ikke si jeg et om noen,men det kan sikkert være noen for det.Vi venta vel nesten 5mdr 0 Siter
Gjest klemz Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Som de andre har skrevet så varierer ventetiden alt etter som hvor mange som søker på akkurat det og det landet! Med Korea får du som på Kina,stort sett tildelingen etter godkjenningsdato! Vi har nå ventet i 6 mnd, og venter om ikke lenge på tildeling! Lykke til med valget! 0 Siter
Noraførr Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Ventetider kan gå opp og ned,så det er et usikkert kort å satse på. Når det er sagt, virker det som om Sør Afrika ligger godt an for tiden. Min erfaring er at forutsigbarhet i prosessen er vel så viktig som ventetid før tildeling i seg selv. I tillegg var det viktig for oss at tiden mellom tildeling og hentereise var relativt kort. Av disse årsakene + noen til, falt vi ned på Kina. Det har vi naturligvis ALDRI angret på!! Vi opplevde forresten historisk kort venting, tror jeg, med kun 5 mnd. og 11 dager mellom LID og tildeling 3. februar 2005. Også vi hadde en av historiens korteste ventetid: 5 mnd. og 16 dager fra LID til tildelingstelefonen kom LID: 30.06.2004 Tildelingstlf.; 16.12.2004 ... Så dere slo oss akkurat på målstreken ) fra 0 Siter
Gjest litchi Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Også vi hadde en av historiens korteste ventetid: 5 mnd. og 16 dager fra LID til tildelingstelefonen kom LID: 30.06.2004 Tildelingstlf.; 16.12.2004 ... Så dere slo oss akkurat på målstreken ) fra Ja, det var gode dager rundt årsskiftet 2004/2005 når det gjaldt Kina I morgen er det akkurat ett år siden vi tok fatt på den STORE reisen! Klarer nesten ikke tenke på annet - enda jeg burde lese til eksamen. Kina-oppholdet er innhyllet i et rosa skjær for meg, enda jeg meget vel vet at det ikke var bare lett - snuppa ville blant annet ikke snakke med mamman sin de tre første dagene, og jeg var meget "annenrangs" forelder under hele Kina-oppholdet. Det løste seg så fort vi kom hjem, heldigvis Søndag blir hun to år, snakker som en foss, er verdens vakreste, blideste og sinteste lille jente! Vi har det så utrolig godt med de to jentene våre! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.