Gå til innhold

Hjelp trenger ideer til bokstavkort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vårt barn strever litt med lesingen, så jeg vil lage bokstavkort.

Det vil si at jeg lager små kort med bokstaven på den ene siden og et bilde på den andre.

Nå trenger jeg forslag til bilder for følgende bokstaver:

Q, W, Z, Æ, Å.

Har funnet xylofon, og cd-plater osv men nå står det litt stille.

Gode forslag mottas med åpne armer ;o)

Hilsen

Skrevet

Q = Q-tips?

W= WC?

Å=Ål?

Er det noe som opptar barnet ditt? Harry Potter/Bionicle/noe fra barne-TV el lignende? Se om du finner figurer/steder som begynner på noen av de "vanskelige" bokstavene.

Skrevet

W= WC, walkietalkie eller en wok-panne;

Q= Q-melk melkekartong

z= Zoo,

Æ= Ærfugl,

Å= Ål

Skrevet

Hvis han er stor nok til å ha sett Charlie og sjokoladefabrikken, ville jeg satsa på W= Willy Wonka :)

Skrevet

Førsteklassingen her i huset sliter litt med lesing og ord. Vi har nettopp begynt å leke mye med scrabble brikkene, hun syns det er morsommere å øage ord med brikker i stedet for å skrive dem. "Lesing" og å skrive ord har allerede blitt lettere for henne.

Du kan jo kanskje bruke bilder av personer som barnet kjenner som har bokstavene?

Skrevet

Det ble

Quasimodo - fra Ringeren fra Notredame

Zazu - den blå fuglen fra løvenes konge.

Y - yams

W - Willy Wonka

Æ - Ærfugl

Tusen takk for kjempe bra linker også!

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...