Mischa Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Hei Vårt barn strever litt med lesingen, så jeg vil lage bokstavkort. Det vil si at jeg lager små kort med bokstaven på den ene siden og et bilde på den andre. Nå trenger jeg forslag til bilder for følgende bokstaver: Q, W, Z, Æ, Å. Har funnet xylofon, og cd-plater osv men nå står det litt stille. Gode forslag mottas med åpne armer ;o) Hilsen 0 Siter
KaVa Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Q = Q-tips? W= WC? Å=Ål? Er det noe som opptar barnet ditt? Harry Potter/Bionicle/noe fra barne-TV el lignende? Se om du finner figurer/steder som begynner på noen av de "vanskelige" bokstavene. 0 Siter
gullfisk Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 W= WC, walkietalkie eller en wok-panne; Q= Q-melk melkekartong z= Zoo, Æ= Ærfugl, Å= Ål 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Hvis han er stor nok til å ha sett Charlie og sjokoladefabrikken, ville jeg satsa på W= Willy Wonka 0 Siter
Velouria Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Førsteklassingen her i huset sliter litt med lesing og ord. Vi har nettopp begynt å leke mye med scrabble brikkene, hun syns det er morsommere å øage ord med brikker i stedet for å skrive dem. "Lesing" og å skrive ord har allerede blitt lettere for henne. Du kan jo kanskje bruke bilder av personer som barnet kjenner som har bokstavene? 0 Siter
Gemini Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Litt på sidelinjen av det du spør om, men her er et par fine nettsider for bokstav-læring: http://www.gyldendal.no/abc/# (særlig "bokstavoppslag" og "oppgaver") Kanskje kan gratisprogrammet Sebran her være noe: http://www.wartoft.nu/program/ (mange språk tilgjengelig, selvsagt også norsk) 0 Siter
Mischa Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Skrevet 23. mars 2006 Det ble Quasimodo - fra Ringeren fra Notredame Zazu - den blå fuglen fra løvenes konge. Y - yams W - Willy Wonka Æ - Ærfugl Tusen takk for kjempe bra linker også! Hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.