Gjest ikke signatur Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Fint det ordnet seg. Synd legesekretæren var så frekk. Til forsvar for legesekretærer som rase vil jeg nevne at en slik opptreden ville vært utenkelig på vår fastlegekontro. Få en kopi av den henvisningen som allerede er sendt til fastlegen, det vil lette arbeidet og kommuniksjonen. Men det har du kanskje allerede tenkt på. mvh "Få en kopi av den henvisningen som allerede er sendt til fastlegen, det vil lette arbeidet og kommuniksjonen. Men det har du kanskje allerede tenkt på." Nei, det hadde jeg ikke. Takk for tips og støtte :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Legesekretærer kan be om informasjon, ja, for å lette legens prioriteringsarbeid. Pasienten må ha lov å si de ønsker å ta det opp med legen direkte. Så blir det opp til legen hvordan han/hun prioriterer. Men derfra til å overprøve rikshospitalets spesialisters anbefaling er det et laaaangt stykke. Det som her er skissert er både kunnskapsløst, uproffesjonelt og frekt. Minner mest om maktbehov. mvh Slik er i hvert fall reglene på Ullevål, til og med jeg skjønner at ikke alle legene der vet hvem jeg er og hvordan de skal behandle meg pr telefon. 0 Siter
PieLill Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Slik er i hvert fall reglene på Ullevål, til og med jeg skjønner at ikke alle legene der vet hvem jeg er og hvordan de skal behandle meg pr telefon. Dette var hos fastlegen. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.