Gå til innhold

Legesekretærer, altså!

Anbefalte innlegg

Gjest ikke signatur
Skrevet

Fint det ordnet seg.

Synd legesekretæren var så frekk.

Til forsvar for legesekretærer som rase vil jeg nevne at en slik opptreden ville vært utenkelig på vår fastlegekontro.

Få en kopi av den henvisningen som allerede er sendt til fastlegen, det vil lette arbeidet og kommuniksjonen. Men det har du kanskje allerede tenkt på.

mvh

"Få en kopi av den henvisningen som allerede er sendt til fastlegen, det vil lette arbeidet og kommuniksjonen. Men det har du kanskje allerede tenkt på."

Nei, det hadde jeg ikke. Takk for tips og støtte :-)

Skrevet

Legesekretærer kan be om informasjon, ja, for å lette legens prioriteringsarbeid. Pasienten må ha lov å si de ønsker å ta det opp med legen direkte. Så blir det opp til legen hvordan han/hun prioriterer.

Men derfra til å overprøve rikshospitalets spesialisters anbefaling er det et laaaangt stykke.

Det som her er skissert er både kunnskapsløst, uproffesjonelt og frekt. Minner mest om maktbehov.

mvh

Slik er i hvert fall reglene på Ullevål, til og med jeg skjønner at ikke alle legene der vet hvem jeg er og hvordan de skal behandle meg pr telefon.

Skrevet

Slik er i hvert fall reglene på Ullevål, til og med jeg skjønner at ikke alle legene der vet hvem jeg er og hvordan de skal behandle meg pr telefon.

Dette var hos fastlegen.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...