Gå til innhold

Dere med barn som ikke tåler / liker ull

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke ull
Skrevet

Hva slags undetøy har de?

Jenta vår tåler ikke ull, da blusser eksemen opp og fører til søvnløse netter. Stort sett har hun vanlig bomulls-t-skjorte (ettersitende, og lang nok til å puttes godt nedi buksa), og bomullsstrømpebukser. Hun er alltid god og varm, men jeg blir litt usikker.. hva bruker dere under?

Skrevet

Hvis hun alltid er god og varm er det vel ikke noe å lure på.

Det finnes jo mye bra og varmt til å ha mellom bommulsundertøyet og yttertøyet.

mvh

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Jeg taklet ikke ull når jeg var liten! Så jeg hadde alltid bomullsundertøy. Dette fungerer helt fint i hverdagen, men dersom en skal gå på fjellet etc. så er jo ull best. Bomull blir veldig våt og da fryser en lett. Vet dessverre ikke hva en kan bruke i stedet for. Kanskje ta med ekstra t-skjorte og skifte veldig raskt.

Gjest "Ull klør!"
Skrevet

Bomull. Ullgenser over vanlig genser, og vanlige strømpebukser. Fleece liker de godt.

Gjest Elextra
Skrevet

Dersom det er kaldt vil jeg foreslå tekniske stoffer. Det er mye bedre enn bomull, de holder blant annet ikke på fuktigheten, slik bomull gjør.

På fjelltur eller når det er veldig kaldt ville jeg derfor antakelig satset på "superundertøy" eller lignende, og tynn fleece utenpå. Eventuelt tykk fleece eller ull utenpå der igjen.

Gjest erica terese
Skrevet

Vi har god erfaring med ull m/bomull på innsiden.....Kjøpes på Cubus.

Poden har atopisk eksem.

Skrevet

Jeg taklet ikke ull når jeg var liten! Så jeg hadde alltid bomullsundertøy. Dette fungerer helt fint i hverdagen, men dersom en skal gå på fjellet etc. så er jo ull best. Bomull blir veldig våt og da fryser en lett. Vet dessverre ikke hva en kan bruke i stedet for. Kanskje ta med ekstra t-skjorte og skifte veldig raskt.

Syntetiske stoffer-superundertøy uten ull i fungerer nesten som ull. Det blir bl.a. ikke vått av svette.

Skrevet

han bruker bomull nærmest kroppen. Han takler heller ikke vanlige ullgensere men alpakkaull går greit. Ullbukse og ullsokker går greit om han har bomull under.

Skrevet

Her brukes det også kun bomull som innerste lag. Velsa klør og eksemet bobler fram av alt som ligner ull, også Cubus sine produkter med bommull på innsiden. Så det blir bomull innerst og deretter ullgenser/bukser.

Skrevet

Han bruker superundertøy. Eller bomullsstrømpebukse, gjerne med ullstillongs utenpå.

Superundertøyet er best, bomull blir fort kaldt. Mitt barn er ganske varmblodig av seg da, så det går greit med bomull om det ikke er altfor mange minusgrader.

Skrevet

Vår sønn (på 6 måneder) har eksem, og kan ikke ha ull rett på huden. Vi har kjøpt JOHA sitt ullundertøy som har bomull innside til ham, og dette har fungert perfekt. Anbefales!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...