ingoen Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Heisann, Vårens frø kom i jorden for to uker siden, og karsen (som er grei å kose seg med mens man venter på de andre spirene) er allerede fullvoksen. Vi har smakt på den, den smaker godt. Men hva kan den brukes til ? Vi har en stor potte full, hadde vært artig å lage noe av den. Urtebrød, kanskje? Noen erfarne dyrkere som kan gi meg noen tips ? Tusen takk isåfall ! PS: Såing av frø til å ha i kjøkkenvinduet anbefales på det sterkeste. Er så koselig nå når det spirer og gror inne mens snøen laver ned ute..hihi 0 Siter
oppptimisten Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Karse er ikke så lett å bruke i noen matretter tror jeg, men det smaker nydelig med nyklippet karse på kokt egg. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Karse er ikke så lett å bruke i noen matretter tror jeg, men det smaker nydelig med nyklippet karse på kokt egg. Og ikke minst på leverpostei! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Jeg bruker karse på brødskive meg gulost eller leverpostei - smaker helt nydelig. 0 Siter
smekka Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Egner seg kun til å ha oppå maten, ikke til koking/steking. Bruk den f.eks på smørbrød, omeletter etc. 0 Siter
ingoen Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Skrevet 22. mars 2006 Hei igjen, og tusen takk for gode forslag. Nå har vi hatt et vennepar på besøk, spiste kveldsmat sammen. Kokte egg og delte opp og la på fat før jeg strødde masse nydelig karse over. Laget et fat med hvitost i skiver, hamburgerrygg, cherrytomater, paprika og agurk og masse karse strødd over det hele. Ble ordentlig lekkert og ikke minst kjempegodt! Anbefales ! 0 Siter
lililja Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Er det noen som har hørt om brønnekarse? Hva er det og hvor finner man det? Skal vist være veldig sundt.... Hva spises det med? 0 Siter
Sofline Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Er det noen som har hørt om brønnekarse? Hva er det og hvor finner man det? Skal vist være veldig sundt.... Hva spises det med? Siterer fra kokeboka: "Brønnekarse har en meget frisk smak, og hele planten kan spises. Den er ikke i familie med karse, men smaker som karse, herav navnet. Brønnekarse er meget dekorativ og spises som den er i salater, sandwich, supper m.v. 0 Siter
lililja Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Siterer fra kokeboka: "Brønnekarse har en meget frisk smak, og hele planten kan spises. Den er ikke i familie med karse, men smaker som karse, herav navnet. Brønnekarse er meget dekorativ og spises som den er i salater, sandwich, supper m.v. takk for svar:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.