Gå til innhold

Trening!


palita

Anbefalte innlegg

I dag begynte jeg å trene på en sykkel som beveger hele kroppen. Jeg trente i 30 min og forbrente 80 kalorier. Er ikke dette lite? Hvor mye kalorier må man forbrenne før man ser resultater på kroppen?

Og er det noen som har en slik sykkel? Man står på sykkele, og holder seg i to staver på en måte. Går nesten på ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Du kan ikke stole på den typen kalorimålere.

Men 80 kcal høres veldig lite ut.

Når jeg jogger i rolig tempo på en tredemølle i 15 minutter, forbrenner jeg i følge kalorimåleren ca. 220 kalorier.

Og da jogger jeg veldig rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Da kan du umulig ha hatt på resistans? På sånne apperater kan du stille resistansen (altså styrken) som regel mellom 1 og 12. Hvis du sykklet med 1 i resistans så er det kanskje ikke så rart du kun forbrente 80kcal, men jeg synes likevel det hørtes ganske lite ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Working out

Veier du lite, forbrenner du lite. Men de kalorimålerne på apparatene er ikke alltid helt til å stole på. De tar ikke hensyn til puls osv. Men husk treningseffekten er ikke kun de 80kaloriene. Ved å trene øker du forbrenningen jevt over, og forbrenningen øker og vil fortsatt være høyere en god stund etter du har stoppet sammenlignet med hvis du ikke har trent.

Tren, bli varm i kroppen og svett og ikke ta de målene på apparatene så bokstavelig. Noe annet blir selvfølgelig hvis du har pulsklokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke stole på den typen kalorimålere.

Men 80 kcal høres veldig lite ut.

Når jeg jogger i rolig tempo på en tredemølle i 15 minutter, forbrenner jeg i følge kalorimåleren ca. 220 kalorier.

Og da jogger jeg veldig rolig.

Det synes jeg høres litt vel mye ut, men.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det synes jeg høres litt vel mye ut, men.

"..........................................."

Som sagt: Du kan ikke stole på den typen kalorimålere.

Men hvis jeg stepper i rundt 15 minutter ligger jeg også på rundt 220 kalorier. Sykler jeg på ergometersykkel ligger jeg på rundt 150 kcal, noe jeg ikke synes virker spesielt logisk. Ved sykling aktiveres tross alt kroppens virkelige store musklatur i langt større grad enn hvis man f.eks. står og stepper, og jeg vil derfor anta at sykling er langt bedre forbrenningstrening enn stepping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt: Du kan ikke stole på den typen kalorimålere.

Men hvis jeg stepper i rundt 15 minutter ligger jeg også på rundt 220 kalorier. Sykler jeg på ergometersykkel ligger jeg på rundt 150 kcal, noe jeg ikke synes virker spesielt logisk. Ved sykling aktiveres tross alt kroppens virkelige store musklatur i langt større grad enn hvis man f.eks. står og stepper, og jeg vil derfor anta at sykling er langt bedre forbrenningstrening enn stepping.

Jeg aner ikke hvordan disse maskinene måler dette, egentlig. Det må jo måles et energiutslag ut i fra en mekanisk bevegelse, og så evt. regnes ut fra et gjennomsnitt i forhold til hvor mye en menneskekropp forbrenner ved den aktuelle bevegelsen. Kalorier er jo egentlig, såre enkelt, ingenting annet enn en måleenhet for energi. Men det er jo forskjell på mekanikk og en menneskekropp :-)

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det høres lite ut. Når jeg sykler hjemme og ikke har noen som pusher på meg ligger jeg på i overkant av 300 på 1 time. På spinningtime klarer jeg ca. 400.

Det skal visstnok 7000 kalorier til å gå ned en kilo i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt: Du kan ikke stole på den typen kalorimålere.

Men hvis jeg stepper i rundt 15 minutter ligger jeg også på rundt 220 kalorier. Sykler jeg på ergometersykkel ligger jeg på rundt 150 kcal, noe jeg ikke synes virker spesielt logisk. Ved sykling aktiveres tross alt kroppens virkelige store musklatur i langt større grad enn hvis man f.eks. står og stepper, og jeg vil derfor anta at sykling er langt bedre forbrenningstrening enn stepping.

Det var mye. Skulle ønske jeg klarte det. Ved en time spinning forbrenner jeg ca. 400 kalorier. Og da tar jeg meg skikkelig ut.

(Bruker pulsklokke som er innstilt på min vekt, så det bør vel være ganske riktig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Det var mye. Skulle ønske jeg klarte det. Ved en time spinning forbrenner jeg ca. 400 kalorier. Og da tar jeg meg skikkelig ut.

(Bruker pulsklokke som er innstilt på min vekt, så det bør vel være ganske riktig)

Tror nok din pulsklokke er en langt mer troverdig kilde enn målerne på diverse apparater, og jeg er enig i at det høres mye ut.

Nå kan det muligens ha noe å si at jeg stiller inn vekta mi til 93 kilo når jeg jogger på tredemølle. Mulig den kommer fram til flere kalorier for meg enn en som veier langt mindre?

Ikke vet jeg. Jeg ville i hvert fall ikke stolt på målerne på diverse apparater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok din pulsklokke er en langt mer troverdig kilde enn målerne på diverse apparater, og jeg er enig i at det høres mye ut.

Nå kan det muligens ha noe å si at jeg stiller inn vekta mi til 93 kilo når jeg jogger på tredemølle. Mulig den kommer fram til flere kalorier for meg enn en som veier langt mindre?

Ikke vet jeg. Jeg ville i hvert fall ikke stolt på målerne på diverse apparater.

Ja, det er en sammenheng på vekt og kaloriforbrenning. Jeg veier bare 58 kilo, så det er nok der sammenhengen er:-)

Og uansett bruker jeg jo samme pulsklokke hver gang, så da kan jeg uansett se om jeg forbedrer meg fra gang til gang, og det er det som er mest motiverende for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...