Gå til innhold

Spørsmål ang.ventetid i Colombia .

Anbefalte innlegg

Hei.

Kan noen fortelle meg hvor lenge det er"normalt"å vente på tildeling av distrikt fra en er godkjent av DVA??

Er førstegangs søker i Colombia og har i snart et år ventet på distrikt.Er så vanvittigt lei av all ventingen.(beg.vår prosess i

2003)

Kan vi og risikere å vente like lenge før vi får tildelt et barnet eller pleier det å komme forholdsvis raskt etterpå?

Har snakket med Adops.forum om dette,men føler svarene deres er så svevende.

Takknemlig for svar.

Fortsetter under...

Colombiamamma

Det varierer veldig! Fra noen dager til over 1 år. Det er veldig frusterende. Håper virkelig dere hører noe snart nå. Dere er ikke alene om å ha ventet så lenge, selv om det er en mager trøst.

Vi har en Colombialiste for de som adopterer fra Colombia. Om du vil være med, så send meg en mail så forteller jeg mer om listen.

[email protected]

Hei!

Skjønner bare så altfor godt at du er lei av å vente!!!

Har ikke så mye trøst å komme med, men siden du spør om ventetider kan jeg jo fortelle om vår.. Vi sendte våre dokumenter til Col i mai -04, ble godkjent i oktober -04, fikk distrikt i slutten av juli -05 og venter enda!!!!!!

Nå er vi andregangssøkere da, og selv om det aldri er bekreftet at førstegangssøkere blir prioritert, ser jeg likevel et mønster her..

Men jeg håper og tror at vi snart er i mål, har hatt papirene våre i Bucaramanga i 8 måneder nå...det er nesten et helt svangerskap det... :-(

Vel, om dette er "normalt" er vanskelig å tro, men det er noen av oss "veteraner" som bare har blitt hoppet over og hoppet over i lang tid nå... Men jeg tror at for de aller fleste går det myye raskere (har sikkert mye med aldersgodkjennelse å gjøre også)

Forresten, tror det står noe om dette på AF's hjemmeside også. Mener de skrev noe om gjennomsnittsventetider i de forskjellige fasene like over jul.

Som Colombiamamma sa, så får du masse informasjon hvis du melder deg på Colombialista, den er fin å ha!!! :-)

Ønsker dere lykke til, og håper distriktet snart kommer!!!

Hilsen ei som er mildt sagt drittlei av å vente ... men som håper på en snarlig oppringning fra AF!!!! :-)

Hei!

Vi har vært av de heldige mht ventetider. Fikk distrikt etter 15 mndr, og tildeling kun 2 mndr deretter. Og juleferien var også i mellomtiden, så vi var kjempeheldige :-)

Er nå hjemme igjen etter kanppe 4 uker i Bogota

Hei Mjosa!

Velkommen hjem!!

Vi har også fått distrikt Bogota for 1,5 mnd siden og venter nå aktivt på en tildeling!! Ser dere bare har vært i Bogota i 4 uker. Vi ble forberedt på 8 uker. Er det fordi dere var heldige med rettsal, eller? Suger til meg det som er av informasjon fra Bogota. Vet du forresten om representantene fra AF har kommet hjem fra arbeidsreisen?

Vi ventet 13 mnd fra papirene ble sendt til Colombia til vi fikk distrikt Bogotà. 2 mnd etter det fikk vi tildeling fra ICBF, men beskjeden nådde først oss 1 mnd etter det igjen pga. at AF ville ha en ekstra blodprøve. Altså total ventetid 16 mnd! Kom hjem rett før jul 2005.

Tildelingskomiteen i Bogota består av 8 personer. De har ganske hyppige møter etter hva jeg har forstått. Det ser ut som at de matcher barna etter utseende til deres nye foreldre. Det var helt påfallende at alle barna som vi så fra Bogota liknet på en av adoptivforeldrene på en eller annen måte.

Ventetiden fra en får distrikt Bogota til tildeling er veldig ulik. Varierer fra dager til 10 mnd i løpet av det siste året.

Ønsker dere veldig mye lykke til.

Annonse

Vi ventet 13 mnd fra papirene ble sendt til Colombia til vi fikk distrikt Bogotà. 2 mnd etter det fikk vi tildeling fra ICBF, men beskjeden nådde først oss 1 mnd etter det igjen pga. at AF ville ha en ekstra blodprøve. Altså total ventetid 16 mnd! Kom hjem rett før jul 2005.

Tildelingskomiteen i Bogota består av 8 personer. De har ganske hyppige møter etter hva jeg har forstått. Det ser ut som at de matcher barna etter utseende til deres nye foreldre. Det var helt påfallende at alle barna som vi så fra Bogota liknet på en av adoptivforeldrene på en eller annen måte.

Ventetiden fra en får distrikt Bogota til tildeling er veldig ulik. Varierer fra dager til 10 mnd i løpet av det siste året.

Ønsker dere veldig mye lykke til.

Ser nå at jeg har blandet litt med hvem som hadde fått Bogota som distrikt. Tenkte at det var dere når jeg skrev. Derav så mye om Bogota!

Gjest Ska.mam3

Tusen takk til dere som har svart på innlegget.Har så masse tanker/spørsmål som sviver rundt i toppen om alt som har med adopsjon å gjøre.

Til Colombiamamma:Har sendt deg en mail.

Til dere som har fått tildelt barn,Gratulerer så masse.Det hørest vidunderligt ut,men ser nå at dere har ventet lenge nok da.

Og deg kjære eskimo:Håper virkelig dere snart får et nytt "lite under".Det var nå skremmende lang tid det har gått.Trodde ikke vi kunne risikere å måtte vente sååå lenge fra vi får distrikt..(Og jeg som trodde vi hadde ventet lenge allerede..)Men heldigvis,forstår at erfaringene er forsjellige.

Får nok bare smøre meg med mer tålmodighet ser jeg,men lengter så innderligt etter dette lille hjertebarnet våres.

Ønsker dere alle alt godt.

Jeg kan ikke gi deg noen bedre svar enn det som er gitt her av andre, men jeg tenkte jeg skulle fortelle at danske AC, som har vært på arbeidsreise nettopp (AF er der jo nå), hadde fått vite at de nå jobbet for fullt i regioenen. Så da må vi bare håpe at ventetiden går ned!!

De kunne også fortelle at Medellin (vårt distrikt) formidlet over 500 barn i året, og at det for øyeblikket var 83 saker som ventet på tildeling. Om de ikke har tildelt til oss, så er vår en av dem. Og siden vi har ventet siden juli, så håper jeg at vi ligger høyt oppe i bunken!!

Tvi-tvi for at ventetiden går ned!!

Beste hilsen fra

Hei Mjosa!

Velkommen hjem!!

Vi har også fått distrikt Bogota for 1,5 mnd siden og venter nå aktivt på en tildeling!! Ser dere bare har vært i Bogota i 4 uker. Vi ble forberedt på 8 uker. Er det fordi dere var heldige med rettsal, eller? Suger til meg det som er av informasjon fra Bogota. Vet du forresten om representantene fra AF har kommet hjem fra arbeidsreisen?

Ja, vi var heldige med rettsal, fikk en "god en "

(nr 5), dessuten var vi kjempeheldige og fikk booket om billettene hjem. Vet at det er mange som har hatt litt problemer med dette i det siste at det er fulle fly til Europa.

Ønsker dere lykke til videre:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...