Gå til innhold

VI SOV!!!! JIPPI!!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest natteravnen

Hei! Og TUUUUUSEN takk for varme tanker og gode ord i går. Dagen i går var virkelig tøff. Nå er jeg "heldigvis" en enkel sjel ): og tenk: VI SOV I NATT og dermed er jeg full av optimisme i dag.

Jeg drøftet med mannen min, som forresten er veldig flink til å ta mesteparten på nettene, om vi skulle prøve "gråtekur" i natt. Strengt tatt var guttungen i fin form hele dagen i går, som dagen før, og dagen før. Har han da SÅÅÅÅ vondt på natten? Det er ingen tvil om at han absolutt har hatt mye smerter. Men akkurat de siste dagene virker han ikke som han har vondt, iallefall ikke på dagtid.

Vi tok den harde beslutningen og lot far ta legging og gråting m.m. Jeg lot som jeg skulle ut, vinket og sa "ha det" og dermed var ikke mor tilgjengelig i det hele tatt. Gutten ikke bare gråt, han freste!!!!!! Og det var ved legging, og han hadde ingen smerter FØR legging. Pga tenner som kommer gav vi en Paracet for sikkerhetsskyld. Da slapp en sliten mor å tro at kanskje er det vondt likevel....

Gutten kjempet - men måtte gi tapt!!! I natt orker han ikke engang kjempe, han våknet KUN TO GANGER, far gikk inn og gav han tutt/vann og VIPS la han seg til å sove igjen.

DET ER FOR GODT TIL Å VÆRE SANT!!!! Må nok rekne med mange strie netter ennå, både av viljesårsaker og nye smerter. Men i dag vil jeg bare glede meg over denne gode natten! JIPPI!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223892-vi-sov-jippi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest togli

Kjempeflott!!

Vi har gjort det omtrent sånn med våre unger også, og det tar ikke lang tid før de skjønner pointet...

Problemet er nok at det er vanskeligere for dere å vite om han gråter pga smerter eller bare fordi han er sinna.

Håper det går rette veien for dere nå :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223892-vi-sov-jippi/#findComment-1678687
Del på andre sider

Så flott!

Det høres ut som han har fått smaken på nattlig oppmerksomhet.:-)

Han er jo liten enda, da, bare 13 mnd. Dette bedrer seg nok etterhvert.

En fast, men kjærlig hånd med søvnrutinene hans er sikkert tingen.

Jeg har også gitt ungene en Paracet mot smerter og ubehag om natta ved tannfrembrudd og sykdom, selv om de ikke har feber. Det har hjulpet de få gangene vi har gjort det.Men det er klart, man bør jo i det lengste prøve å unngå å bruke legemidler på barn.

Håper på en god natt til for dere!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223892-vi-sov-jippi/#findComment-1678722
Del på andre sider

Ettersom jeg skjønner, har du skrevet et innlegg om søvnløse netter og den problematikken der. Sikkert en unge osm i tillegg har vært en del sjuk.

Tar jeg feil?

I tilfelle, kan jeg fortelle deg _at det nytter!_

Minsten her går sitt første år i bhg, og har vært sjuk annenhver uke siden han begynte på august. Da var han 13 mnd. og hadde ikke sovet ei hel natt til da... Senere ble det bare verre og verre... Han sovnet momentant om kvelden, men våknet ca 21 og skreik i ett eneste strekk til en gang mellom 3 og 5 om natta...

Det var vanskelig, for han kunne jo ha 40 i feber, så vi måtte jo inn til ham og sjekke det! Og da klamret han seg så innmari fast, at vi "måtte" ta ham opp og trøste. Noen ganger hadde han 40 i feber, andre ganger ikke.

Han sov nesten ikke i bhg, heller, og jeg mistenkte at han kunne være skikkelig overtrøtt, og vi endret sovingen hans i bhg, ved at han fikk sove inne, i stedet for i vogna.

Han sov plutselig 3 timer på dagtid. Han var like enkel å legge, og våknet noe seinere, sånn rundt 23.

Vi gikk igang med skrikemetoden, men det fungerte ikke i det hele tatt. Han har 2 eldre søsken, som han vekket midt på natta, og det ble verre enn noen gang...

Likevel, vi fortsatte kveld etter kveld,natt etter natt, og plutselig så sover han fra 19-07!

Det er bare så herlig! For første gang på 7 år må vi bruke vekkerklokke om morgenen! _Det_ er luksus, det!

Så jeg tvinner og krysser alt jeg har av fingre, tær og armer og bein for at dere opplever det samme nå!

:-)

Nattesøvnen er umistelig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223892-vi-sov-jippi/#findComment-1679456
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...