Gå til innhold

Små rød prikker som ikke kan trykkes bort..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du tenker hjernehinnebetennelse, er sånne petekkier et symptom som dukker opp sent i forløpet. Det vil si at hun også skulle hatt høy feber og vært veldig slapp og medtatt i tillegg til prikkene.

Hvis du frykter at det feiler henne noe alvorlig, må du selvsagt oppsøke lege. Men jeg ville sett dette an hvis barnet er feberfritt og har bra allmenntilstand.

Gjest pekka

Hvis du tenker hjernehinnebetennelse, er sånne petekkier et symptom som dukker opp sent i forløpet. Det vil si at hun også skulle hatt høy feber og vært veldig slapp og medtatt i tillegg til prikkene.

Hvis du frykter at det feiler henne noe alvorlig, må du selvsagt oppsøke lege. Men jeg ville sett dette an hvis barnet er feberfritt og har bra allmenntilstand.

vel, jeg mener å ha hørt at feber ikke alltid er tilstede selv når prikkene kommer...

Annonse

Gjest strikkedilla

Tror kanskje det kan være vannkopper, uten at jeg skal være helt sikker på dette!

De klør jo fælt da, så jeg vet ikke om hun klør på dem...

Kan da bruke kløestillende medisin; hvitvask fra apoteket!

Du kan se på denne siden, og se om du kjenner igjen sykdomstegn og lignende:

http://www.lommelegen.no/art/art1368.asp

vel, jeg mener å ha hørt at feber ikke alltid er tilstede selv når prikkene kommer...

Ja, og hvis hun tror det kan være noe alvorlig, bør hun jo oppsøke lege. Men vi fikk jo ingen informasjon ut over dette med prikkene. Her er litt informasjon:

http://www.lommelegen.no/art/art1378.asp

Gjest Annelise123

Tror kanskje det kan være vannkopper, uten at jeg skal være helt sikker på dette!

Det ser ikke ut som blemmer,er mange små røde prikker samlet i en klynge liksom. På innsiden av lårene, samt i nakken. De klør. De som har blitt klødd på har fått en slags skorpe. Så de er rue og ta på.

Det ser ikke ut som blemmer,er mange små røde prikker samlet i en klynge liksom. På innsiden av lårene, samt i nakken. De klør. De som har blitt klødd på har fått en slags skorpe. Så de er rue og ta på.

Varmeutslett? Det kan klø.

Gjest mollusker ?

Høres ut som mollusker dette.

En vortetype som kan komme, noen har de helt opptil ett års tid før de blir helt borte.

Begge jentene mine hadde mollusker i mange måneder. De gjorde ikke vondt, ubehagelig innimellom når de klødde som verst. Ingenting å få av legen, fikk tips her inne om å smøre på Allovera.

Ikke alle vannkopper klør.

Gjest pekka

kanskje rett og slett irritasjon fra klær? Nytt tøy ikke vasket, eller vasket med ny type vaskepulver?

Annonse

Jeg tipper ut fra beskrivelsene at det er mollusker jeg også - det er ufarlig og du kan finne mye info om det på nettet (men det kan jo være greit å få en lege til å bekrefte det dersom du er usikker).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...