Gå til innhold

Har kastet opp jevnlig siden igårkveld

Gjest Småbekymret når det tar så lang tid å bli bedre..

Anbefalte innlegg

Barnet mitt på 2 år har siden igårkveld kastet opp jevnlig. ca en gang i timen. Ikke mye å kaste opp nå,magen er tømt. Men hun drikker ca et halvt glass vann etter hver gang. Er veldig slapp og sover for det meste, og hun spiser ingenting.

Skal jeg vente å se det an siden hun drikker og får i seg veske. Hva kan eventuelt legen gjøre som ikke jeg kan? Har tidligere opplevd at legen synes jeg maser om bagateller så kvier meg for å ringe.

Fortsetter under...

Prøv å gi henne cola som du har ristet ut kullsyren på, viktig at hun får i seg væske, og da kanskje noe med sukker i.

I tillegg kan du prøve med noen tørre kjeks, f.eks. marie-kjeks.

Så lenge barnet ditt har god allmenntilstand kan ikke legen gjøre noe.

Men skjønner jo at du er bekymret nå i disse farlige mattider .... nå går det jo også mye omgangssyker rundt omkring, så det kan jo være det.

Gjest jente på26år

Det er nok omgangsyke. Når du hele tiden kjører på med vann vil det ikke så lett gi seg. Når man kaster opp så skal magen få hvile til det har roet seg. DA kan man begynne såvidt med cola uten kyllsyre. IKKE vann, for da blir det kræsj nede i det sure i magen. Cola er surt så magen reagerer ikke slik på den.

Marie kjeks og andre tørre ting kan også hjelpe til å binde litt, men ikke spise/drikke noe før oppkasten har roet seg.

Ingen fare med dehydrering på vanlig omgangssyke som varer et par døgn. Små sjkeer med cola innimellom kan prøves med en gang.

Ingen diare?

Det er nok omgangsyke. Når du hele tiden kjører på med vann vil det ikke så lett gi seg. Når man kaster opp så skal magen få hvile til det har roet seg. DA kan man begynne såvidt med cola uten kyllsyre. IKKE vann, for da blir det kræsj nede i det sure i magen. Cola er surt så magen reagerer ikke slik på den.

Marie kjeks og andre tørre ting kan også hjelpe til å binde litt, men ikke spise/drikke noe før oppkasten har roet seg.

Ingen fare med dehydrering på vanlig omgangssyke som varer et par døgn. Små sjkeer med cola innimellom kan prøves med en gang.

Ingen diare?

Nei ingen diare` enda iallefall..Ikke mye feber heller, bare helt slapp og kaster opp ofte. Kanskje jeg må prøve med noe annet enn vann ja.

Gjest jente på26år

Nei ingen diare` enda iallefall..Ikke mye feber heller, bare helt slapp og kaster opp ofte. Kanskje jeg må prøve med noe annet enn vann ja.

En ting som garanterer at jeg kaster opp mye og lenge, er å drikke vann innimellom spyinga. Det er IKKE bra!

Annonse

Som de andre sier er et halvt glass vann mye for en liten mage. jeg fikk tips fra sykehuset (når ene jenta mi hadde omgangssyke) på å lage sukkerblandet vann. Nå husker jeg ikke helt forholdet, men du koker opp vann, tar i ganske mye sukker og en teskje salt (tror det var 4 teskjeer sukker, 1 teskje salt på en liter vann...). Så kjöles dette ned og gis ca en matskje per minutt.

Uansett synes jeg ikke at du skal trenge å kvie deg for hva legen synes. En gang jeg var innlagt med yngste dattra sa barnelegen der "Du har ikke lov til å ta sjanser med barnet - du skal heller ta kontakt med legen en gang for mye. Det er du som kjenner barnet ditt best." Trøster meg med det hvis jeg tar ungene til legen for "bagateller".

Men det høres ut som om datteren ditt har omgangssyke - hun blir sikkert fort bra igjen!

Jeg ser du har fått mange tips. Jeg vil bare legge til at etter min erfaring har MENGDEN væske mye å si. Om det er vann, eplejuice eller cola spiller mindre rolle. Hvis en syk mage drikker et helt glass, kommer det bare i retur...

Jeg satt en hel kveld og ga datteren min drikke med teskje (mens hun gråt fordi hun var så tørst). Lykke til, og god bedring til den lille!

Som de andre sier er et halvt glass vann mye for en liten mage. jeg fikk tips fra sykehuset (når ene jenta mi hadde omgangssyke) på å lage sukkerblandet vann. Nå husker jeg ikke helt forholdet, men du koker opp vann, tar i ganske mye sukker og en teskje salt (tror det var 4 teskjeer sukker, 1 teskje salt på en liter vann...). Så kjöles dette ned og gis ca en matskje per minutt.

Uansett synes jeg ikke at du skal trenge å kvie deg for hva legen synes. En gang jeg var innlagt med yngste dattra sa barnelegen der "Du har ikke lov til å ta sjanser med barnet - du skal heller ta kontakt med legen en gang for mye. Det er du som kjenner barnet ditt best." Trøster meg med det hvis jeg tar ungene til legen for "bagateller".

Men det høres ut som om datteren ditt har omgangssyke - hun blir sikkert fort bra igjen!

Fornuftig lege. En gang vi var på legevakten med poden, han hadde trynet ned fra tripptrappen og kløyvet leppa, sa vi at vi var usikre på om vi skulle dra eller ikke. Da svarte legen bare at når det gjalt barn så var det bare å komme, ikke noe å lure på, man kom aldri unødvendig da mente hun.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...