Gå til innhold

Problemer med utdrivingsrefleksen - hjelp


Gjest puppa

Anbefalte innlegg

Gjest puppa

Hei, nå er jeg virkelig frustrert.

Jeg forsøker å pumpe meg litt hevr dag men det går dårlig. Får ikke i gang refleksen. Har fått syntoconin nesespray og tatt skikkelige "ovedoser" og det skjer ingenting ned jeg pumper til jeg blir "blå". Kan dette være skadelig slik at også babyen (10 uker og 6,5 kg) bruker kang tid på å få ut melk?

Hva kan eventuelt skje når jeg har tatt for mye av denne nesesprayen?

Jeg forstår ingenting. Tidligere lekket jeg melk fra den andre puppen hver eneste gang jeg ammet, og nå er det ingenting som kommer fra den andre.

Et annet spørsmål: Hvordan øker jeg melkeproduksjonen? Er det ved å legge babyen til brystet ofte eller er det ved å tømme brystene helt f.eks ved pumping?

Håper på svar raskt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også hatt problemer med å få igang refleksen når jeg pumpet meg, og det er først i det siste (gullet er 7 mnd) jeg har fått dreisen på det. Jeg har også prøvd Syntocin (i forbindelse med tett melkegang), men ingenting skjedde.

Dette er ikke noe å gjøre ute blant folk :) men jeg ruller begge brystvortene mellom fingrene (ikke brutalt, men såpass at jeg kjenner det). Da begynner melken å renne etter maks 2 min. Rennende vann og tenke på babyen har ikke fungert for meg, jeg sitter rett og slett og ser på TV når jeg pumper.

Hvis du virkelig har problemer med utdrivningsrefleksen er det ikke sikkert det hjelper, men dersom det bare er når du pumper er det vel verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære puppa. Langvarig bruk av syntocinon spray kan føre til tilvenning og at kroppens egen produksjon blir hemmet. Den beste måten å få opp produksjonen er å la barnet suge hyppig. Årsaker som kan hemme utdrivningsrefleksen kan være bla. høyt adrenalininnhold i blodet som feks ved uro og sinne, sliten mor, lite stimulering av brystknoppen og såre brustknopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trebarnsmor

Jeg hadde også problemer med å få igang utdrivningen når jeg pumpet. Og jo mer jeg tenkte på det, jo verre ble det. Leide til slutt en elektrisk pumpe, tok frem ukeblad og satt og leste. Melka kom. Men av og til tok det KJEMPELANG tid.

Trøstet meg med at barnet var ekspert på å tømme puppen. Bare pumpa som var litt treg...

Økedagene kommer av seg selv, ved at barnet plutselig krever mat oftere. Puppene blir tømt oftere, og produksjonen går opp.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det samme med pumping som Sassy og det fungere veldig bra for meg...

Gni brystvorten litt gjennom fingerene til jeg kjenner at utdrivningsrefleks kommer i gang. Plutselig kommer melken *mye* raskere.

Jeg pumper ikke inn og ut fort heller... jeg lar det bare renne til strømmene nesten slutter og så pumpe på nytt. Håper det fungere for deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...