Gå til innhold

Kamillete til spebarn??


janeymor

Anbefalte innlegg

Er det ok å gi min 5uker gammel sønn kamillete??

Min greske mor skryter masse av dette ettersom det brukes mye i Hellas, men jeg kvier meg for å prøvde dette.

Bør den gis sukret? med skje eller flaske...

Har hørt om fenikkelte til spebarn, men ikke kamillete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kengumamma

I sydligere strøk er det vanlig å gi babyer te, men i Norge anbefales ikke annet enn morsmelk. Hva slags effekt skulle teen ha? Du må iallfaløl forsikre deg at den ikke inneholder koffein!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sydligere strøk er det vanlig å gi babyer te, men i Norge anbefales ikke annet enn morsmelk. Hva slags effekt skulle teen ha? Du må iallfaløl forsikre deg at den ikke inneholder koffein!!

Det er et velkjent og utprøvd råd å gi babyer kamillete (og/eller fenikkel/ammete) mot magesmerter.

Jeg vil anbefale deg å la den trekke kortere enn for voksne,sånn at den ikke er så sterk,og med litt sukker liker nok babyen den bedre;) (+ at det kan fungere litt smertestillende med sukker)

Kengumamma: kamillete/fenikkel/ammete er rene urte-teer og inneholder derfor ikke koffein,er helt trygge til små barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære janeymor. Det anbefales ikke å gi noe annet til spebarnet enn morsmelk de første 4-6 mnd. Te har ingen ernæringsmessige fordeler og bør unngås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære janeymor. Det anbefales ikke å gi noe annet til spebarnet enn morsmelk de første 4-6 mnd. Te har ingen ernæringsmessige fordeler og bør unngås.

Det er da ganske vanlig å gi barn et par teskjeer amme/fenikkel eller kamillete mot luftsmerter i magen,det har jo ingenting med ernæring å gjøre!

Vi har fått det rådet både av helsestasjon og lege:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...