Gå til innhold

Vet barna deres navnet på besteforeldrene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Persille

Billa (3) vet det, og har vel visst det en god stund, kanskje nesten et år? Men nå har hun alle fire i live da. Tror ikke hun vet hva oldeforeldrene heter, selv om det bare er tre av dem.

Hun vet også at mormor er mamma til båda mamma, tante x og tante y - selv om det tok ganske lang tid å skjønne. Men hun vet ikke at morfar er pappa til de samme :)

Hun vet hva både jeg og faren heter også, sitt eget fulle navn (selv om hun ikke klarer å si det riktig) og hvilken vei både jeg og faren bor i.

Men om det er unormalt? Vet ikke... Jeg har aldri tenkt over det...

Annonse

Mine barn vet navnene på både besteforeldre og de oldeforeldrene som er i live. Vi omtaler de jo ved navn som regel, de omtaler meg og faren like ofte ved fornavn som ved mor og far.

De er 4 og 6 og har gjort dette siden de begynte å prate.

Om hun kan navnene på besteforeldrene? Èn av hennes 3 bestemødre kalles ved navn (bestemor X). Hun har 3 sett med besteforeldre. Hun spør jo stadig hva de heter, men om det fester seg vet jeg ikke.

Og vi bruker jo ikke så ofte navnene på foreldrene vår heller. Klart når det gjelder svigerforeldre. Men skal hun til min mamma sier jeg mommo. Skal hun til farfar sier jeg jo Lollo (som hun kaller han) osv.

Derimot kan hun alle navn på tanter, onkler, fettere og kusiner, + mine tanter og onkler, våre navn, adresse og telefonnumre. Så det står nok ikke på evne. hun spør jo alle om hva de heter.

Våre navn har hun kunnet fra hun var rundt 2 1/2 år.

men bestepappa er liksom bare bestepappa. Momo likeså. jeg får gå å spørre ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...