Gå til innhold

Hvordan kler deres ungdommer seg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mamman i hulldongeri

Min mor skammet seg over mine hullete klær på 80tallet. min sønn sagger så mye at jeg nok godt kunne ønsket ham en stiligere stil. men vi og de gjørde/gjør dette fordi det opprører noen. jeg sier til min sønn at han er en kjekk gutt innhyllet i uformelige baggy tøy. synd ikke jenter ser ham inni der. vel min datter på 13 får gå i lerver ol men ikke med navla ute. hun får ikke signalisere sex. jeg snakker om at en kan være tiltrekkende uten å være horete, og heller ikke søndagskole. og jeg er iikke snerpete. men det blir noe av det samme som å ha hasjøredobber. det er et signal. vil de jage bort greie jevaldrende med slike signaler. nei, de VIL ikke det. men de VIL ikke li oppfattet som uspennende heller. vanskelig det der. snakk med dem, R O L I G,og Ikke fordømmende. Men ærlig.

Jeg tror det er viktig å ikke blande begrepene her, det er ikke klærne som gjør noen til en prostituert. Poenget er at det ikke er nødvendig å gjøre en stor sak ut av dette fordi man forandrer seg hele tiden når man er på denne alderen og prøver nye ting for å få oppmerksomhet og se hva som skjer. Og hvis en av foreldrene dine drar den gode gamle: "Du går ikke ut i de klærne der" går man selvfølgelig til ytterligere ekstremiteter.

mvh

Hei.

Jeg må innrømme at jeg kanskje synes du er litt snerpete.

Selv er jeg en jente på 18 år. Men valgte å svare her selvom jeg ikke er tenåringsmor. men en tenåring selv.

Selv er jeg punker og en del av blitzkulturen. Foreldrene mine ble ikke så glad da jeg som 15 åring spilte høy musikk, piercet nesen min og barberte sidene av hodet mitt.

Jeg husker så godt at de hatet det og ble kjempesinte. Jeg tok flere piercinger og kledde meg mer oppsiktsvekkende.

Sånn er det. Ungdommer er opprørske. Foreldrene mine lærte at om jeg vil ha tattoveringer og en hanekam rett til værs kan de ikke gjøre noe med det.

Og du må ikke se på stedatteren din som horete fordi om hun går i miniskjørt og utringede topper. Det er så forskjellig hva man synes er smakløst. Og klær er bare materielle ting. Det at hun klarer seg dårlig på skolen er jo mye verre.

For at du og mannen din skal hjelpe henne må du få tillit hos henne. noe du ikke får ved å klage på stilen hennes. Ungdommer ser så forskjellige ut. Og det er ikke i min oppfatning at jenter med miniskjørt er horete. Og jeg tror mange andre ungdommer deler min mening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...