Pus123 Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Sønnen min er nå 7 mnd, da er det vel på tide å slutte med mat på natta? Hvordan gjorde dere det? Takk på forhånd=) 0 Siter
Velouria Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Min yngste sluttet av seg selv når hun var nær året og første sluttet av seg selv da hun var 2-3 mnd. Det er egentlig ikke noe å stresse med, det går seg til etterhvert om ikke du syns det er veldig masete da og du blir veldig sliten av det. 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Det er veldig forskjellig når folk slutter å amme på natta. En veninne av meg ammer fremdeles, barnet er snart 12 mnd. Flere andre sluttet rundt 8-9 mnd. Reguler dette sånn det passer dere, ikke vær opptatt av hva alle andre gjør, om det ikke plager deg. Og ikke ha dårlig samvittighet fordi du velger å slutte med nattmåltidet. Nattesøvnen er viktig for hele familien! I avvenningen er vel det vanligste å få litt hjelp av mannen i huset i avvenningsperioden, evt. andre om man er alene. Beregn et par-tre dager der det kan være litt "gruff" om natta. Sov gjerne/helst på et annet rom og la pappa ta seg av barnet m/flaske eller smokk. Så lenge du ikke er i nærheten, vil forhåpentligvis barnet gi seg fortere da h*n ikke kjenner lukten av deg. Stålsett deg for gråtingen, det vil gå over! Lykke til! 0 Siter
bb71 Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Jeg har ikke sluttet med nattmat på min på 11 mnd., er bare glad for alt hun spiser... Jeg ammer sovende, så det føles ikke som noe stort problem heller. Det hender hun sover hele natta også. Poenget er at man MÅ ikke slutte på natta, men ofte er det praktisk da. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Hvis han krever mat mange ganger pr natt kan det jo være en idè å redusere litt. Istedet for å gi han mat kan du gi han sutt, dandere litt med teppet hans, susse han, eller annet som du pleier å gjøre i forbindelse med legging. Hvis ikke det hjelper kan pappa gjøre det, han forventer jo mat når han ser deg. Kanskje du på den måten hopper over ett måltid, så kan du gradvis redusere nattammingen. De to eldste og den siste har gradvis sluttet med nattmat av seg selv rundt 7 mnd-alderen. Nr 3 tok jeg en liten gråtekur på. Første natta klaget hun 2 timer. Hun fikk trøst, men ingen pupp. Andre natta klaget hun en halv time. Etter det sov hun godt uten pupp om natta. 0 Siter
nitni Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Jeg har ikke sluttet med nattmat på min på 11 mnd., er bare glad for alt hun spiser... Jeg ammer sovende, så det føles ikke som noe stort problem heller. Det hender hun sover hele natta også. Poenget er at man MÅ ikke slutte på natta, men ofte er det praktisk da. Sånn er det her også ) Bare at minstemann er 22 mnd.. Men nå er det jo helst på tidlig-tidlig mårran at han vil ha pupp. Men sovner igjen gjør han ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Du merker etterhvert selv hvor viktig nattmåltidet er, dvs. om han er veldig sulten eller våkner av gammel vane og ønsker kos så vel som mat. Min første fikk mat på natten til han var ca. 7 måneder, da merket jeg at han egentlig ikke våknet for matens skyld, og vi fikk vennet ham av med å våkne i løpe av få dager. Min yngste sov natten gjennom etter to måneder, helt av seg selv. 0 Siter
kizmiaz Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Jeg tenker slik at så lenge jeg ammer så blir det nattmåltid. Har hatt det sånn med alle mine 3, som først sov hele natta og ble avvent med nattpuppen i 11-12 mnd alderen. Syns ikke det er så ille å gi mat og kos på natta, jeg, det er en del av babytiden, har innstilt meg psykisk på det. Men det er nå meg, da.:-) 0 Siter
Torv Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Jeg avvente mitt barn (nå 10 mnd) da han var ca 8 mnd.Dette føler du egentlig selv, både på hvor viktig puppen er for barnet (tenker på hvor mye h*n spiser om dagen/kvelden) og hvor mye nattevåk du egentlig orker. Jeg hadde flaske med vann, og etter 2-3 netter uten pupp, men med tilbud på vann, hadde han skjønt tegninga. Lykke til. 0 Siter
mumitrollet Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Pappen tok seg av babyen noen netter, det gjorde susen. Han var 6 mnd, og ble kjapt ferdig med nattammingen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.