Gå til innhold

Kontantstøtte i barnehagens ferie?

Anbefalte innlegg

barnehagen vår er stengt i to mnd i sommer, kan vi søke om kontantstøtte for denne tiden? Dvs vi får jo halv kontantstøtte allerede, men kan vi da søke om full kontantstøtte når han ikke er i barnehagen pga at den er sommerstengt? (måtte jo spørre om det her )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224145-kontantst%C3%B8tte-i-barnehagens-ferie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Flosshatt

Dette tror jeg at jeg leste noe om på småbarnsforeldreforumet en gang for lenge siden. Jeg tror det var Lillemus som fikk kontantstøtte en sommer. Nå er jeg sikker på tynn is siden det er så lenge siden, men spør i hvert fall der inne så får du nok svar.

Hilsen

Nei, som ban sier, er det jo èn betalingsfri mnd i året. Kontantstøtten blir beregnet ut fra barnehageplassens størrelse, der sommerstengt er innbakt, dermed får man ikke kontantstøtte for de ekstra fridagene. Vi hadde samme dilemma ifjor, men fikk altså dette svaret fra trygdekontoret.

Hilsener

I kommunale barnehager betaler man jo bare for 11 mnd barnehage i løpet av året. Dvs Juli er det ikke barnehagebetaling. Så jeg tror ikke dere får noe igjen for den mnd ihvertfall.

dette er en kortidsbarnehage og vi betaler bare for 10 mnd i året fordi den er oppe bare 10 mnd i året:)

Det normale er at du ikke kan få (full) støtte så lenge dere faktisk har barnehageplassen. Plassen må i så fall sies opp i ferien, og tildeles på nytt etterpå.

Jeg vet ikke om det er mulig å omgå dette på en eller annen måte ved å søke permisjon fra barnehagen, reglene for permisjon må du i så fall sjekke i deres barnehage.

Annonse

Gjest bare ved barnehagebytte

Nei, det går nok ikke, som andre her har svart.

Men ved bytte mellom privat-kommunal kan du få det, for det gjorde vi.

Plassen i privat barnehage var sagt opp fra 30. juni, og vi fikk først plass i kommunal fra en dato midtveis i august. Vi fikk kontantsstøtte for 2 mnd.

Gjest Tatjana

Nei, det får du dessverre ikke. Ikke ved overgang fra privat til kommunal heller.

Vi søkte i fjor sommer og fikk til svar at så lenge du fortsatt har barnehageplass til høsten så er det ikke grunnlag for kontantstøtte. Barnet har plass i barnehagen selv om det har sommerferie, og selv om barnehagen har feriestengt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...