Gå til innhold

Dere førskolelærere og andre som jobber i barnehage.

Anbefalte innlegg

Gjest ut i jobb snart.
Skrevet

Heisann

Har sett det er en del her inne som enten eier eller jobber i barnehage.

'Jeg er en førskolelærer som nå holder på å søke på min første jobb. Hva slags spørsmål kan jeg regne med å få på intervju og hva bør jeg si, vektlegge å snakke om osv?

Har dere noen gode råd til meg?

sprelline1365380900
Skrevet

Spørsmål du kan få, er:

Dine sterke sider?

Evnen til å samarbeide?

Hva gjør deg til en god leder?

Hva er viktig i et godt foreldre samarbeid?

Hvordan takler du stress?

Mye syk?

Hva gjorde at du valgte å bli førskolelærer?

Du kan jo stille spm om bhg mål og visjon. Årsplaner/kalender?

Bhg satsingsområder?

Lykke til!

Å jobbe i bhg er kjempespennende og utfordrende!!

Gjest Gammel traver
Skrevet

Hei !!

Jeg har jobbet som styrer i 14 år,..men var aldri inne til intervju, desverre.

Hos oss er det ikke praksis å intervjue,..det er det andre som tar seg av...noe jeg er svært lite fornøyd med.

Har hatt mange studenter i årenes løp,..og noen har desverre den oppfatning at når de er førsk.lærere skal de ikke delta på lik linje med resten av personalet, men bruke tiden til observasjon og "veiledning".

Jeg ville spurt om hvorfor du valgte å bli førskolelærer,...hvilke verdier du verdsetter,...hvilke syn du har på barn. Jeg ville også spurt om hva du tenker om denne jobben og hvilke ønsker du har,..om du har spesielle områder du vil vektlegge,..hvilke fordypningspmråde du har valgt, og hvorfor.

Hvis du hadde vært trygg på ditt fag ,samarbeidsvillig og selvstendig,..ja da hadde du fått jobb hos meg !!!

Tror ikke du skal være engstelig,..vi trenger flere som deg :-)

Gled deg !!!!!!

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...