Gjest Ulvinnen Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Jeg smugleser inne på forumet deres av og til, ikke minst hver gang 100 nyeste fylles opp av jubel-overskrifter. Men jeg er ikke inne i forkortelsene deres. Kan noen være så snille og fortelle meg hva LID, bufat, og andre interne uttrykk betyr? 0 Siter
Xiao Tao :-D Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Hei Bufetat et Barne- og undomsetaten (departementet) som godkjenner de som ønsker å adoptere - altså norske adopsjonmyndigheter. Mens DTC betyr Documents To China, er LID en forkortelse (eng) for den dato man blir registert som adopsjonssøker hos de kinesiske myndigheter. Og det er utifra LID man kan beregne når man får tildelt barn. Ventetiden er X antal måneder fra LID (som desverre er økende for tiden) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Hei Bufetat et Barne- og undomsetaten (departementet) som godkjenner de som ønsker å adoptere - altså norske adopsjonmyndigheter. Mens DTC betyr Documents To China, er LID en forkortelse (eng) for den dato man blir registert som adopsjonssøker hos de kinesiske myndigheter. Og det er utifra LID man kan beregne når man får tildelt barn. Ventetiden er X antal måneder fra LID (som desverre er økende for tiden) Takk skal du ha! LID er med andre ord en viktig milepel, som viser at alle brikker er på plass, nå gjenstår bare ventetiden(?) 0 Siter
Xiao Tao :-D Skrevet 25. mars 2006 Skrevet 25. mars 2006 Takk skal du ha! LID er med andre ord en viktig milepel, som viser at alle brikker er på plass, nå gjenstår bare ventetiden(?) helt riktig 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.