Gå til innhold

Dere som jobber om natta?

Anbefalte innlegg

Gjest amparro

Jeg skal begynne å jobbe som hvilende nattevakt(miljøterapeut) og er veldig spent på det. Jeg har jobbet turnus noen år, men nå øsnket jeg å prøve meg på nattjobbing. Jeg skal jobbe 14 vakter i måneden.

Det jeg lurer på er hva dere andre som jobber natt fyller dagene med? Jeg er redd jeg kommer til å bli liggende mye på sofan og det vil jeg helst unngå. Jeg kan være litt sløv av meg og håper ikke denne tilværelsen gjør meg enda sløvere!!¨

Noen der ute som kan fortelle hva dere gjør?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224215-dere-som-jobber-om-natta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest natteravnen

Hvis du skal jobbe som hvilende nattevakt, er det vel gode sjanser for å være noenlunde uthvilt på dagene også. Jeg har jobbet netter i turnusen min i flere år, men da er det som våken nattevakt med til tider høyt tempo sånn at jeg må sove mange timer på dagtid. Mellom nattevaktene blir aktivitetsnivået ganske labert. Jeg spiser, sover, sløver og så går jeg på jobb. Orker ikke stort mer.

Jeg jobber bare på natta, men jobben er så travel at vi knapt rekker å sitte ned i løpet av vakta.

Kommer hjem i åttetida på morgenen, sover fra rundt ni til ett-to-tre-fire, avhengig av om jeg skal på ny nattevakt eller ikke.

Dagene blir lite effektive siden jeg sover dem bort, men så lenge man er flink til å snu om døgnet til "rettveien" når man har fri, så får man utnyttet tida litt bedre.

Det har vært tungt nå i vinter, når det har vært mørkt hele natta, mørkt når jeg sovnet, og mørkt igjen da jeg sto opp. Det er lysere tider nå, og det er utrolig godt.

Som hvilende nattevakt har du en stor fordel, da får du mest sannsynlig sovet en del, og kan dermed bruke dagene som vanlig. Du sover bare et annet sted enn i senga di, samtidig som du må ta utfordringene som kommer - om de kommer - på natta.

Tja.. jeg skal på jobb om en time. En time kortere vakt i natt! Weeeh ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...