Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære, kjære fillolin!

Så utrolig hyggelig å høre! GRATULERER SÅ MYE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Endelig var det deres tur til å få verdens skjønneste lille skapning :o) En liten tulle! Ja, er det ikke herlig hvordan tildelingen sletter ut alle ventefrustrasjoner... Og, enda bedre blir det når dere får henne i armene... Jeg håper dere slipper å vente alt for lenge på reisebeskjeden - dere har fortjent at det går litt raskere enn forventet i noen faser nå! Uansett; kos dere med bilder og rapporter i ventetiden. Det er utrolig hvordan rapportene våre har stemt overens med hvordan barna virkelig var (er :o) Ganske utrolig at man får anledning til å bli litt "kjent med" barnet på denne måten, før man møter det i virkeligheten (for å se litt positivt på ventetiden :o)

Har du spørsmål, svarer jeg deg gjerne (kan jo også sende deg noen bilder av våre to fra smilets land :o) Jeg har for tiden ingen "anonym nok" mailadr. til å legge ut her, men hvis jeg får din, kan jeg sende deg en mail.

Regner med at dere har feriet stort i helgen?! Lykke til videre!!!

Klem fra

Takk for gratulasjoner og omtanke for tiden som ligger foran oss! Jeg vil selvfølgelig gjerne ha råd fra erfarne Thailandventere og -farere. Send meg gjerne en mail på [email protected]

Snakkes!

Klem fra

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fillolin

8

• sibadulla*4

5

• muangthai

3

• Thaimamma

3

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta. Finnes det noen forklaring på den lange ventetiden før dere kan dra?

Tja, sannelig om jeg vet. Det er vel bare det at byråkratiets kvern maler litt forskjellig fra land til land. Så veldig fort går det jo ikke noe sted, med unntak av Kina kanskje. Selv om vi av forskjellige grunner har måttet vente ekstra lenge, har Thailand vanligvis forholdsvis kort tid til tildeling (6-8 måneder) og oppholdet i Thailand under hentereisen er også kort, 6 dager tror jeg. I tiden framover skal saken vår behandles formelt og stå i kø for tid i retten. Thailand har også et godt opplegg for å bruke denne tiden til å forberede barna på det som skal skje. Ellers er det vel som ellers i prosessen: vi må bare akseptere at det er slik det er. Og nå om dagen er jeg usedvanlig vennlig innstilt overfor skjebnen. Alt blir nok til det beste til slutt, tenker jeg ;)

Skrevet

Gratulerer med ei lita prinsesse !!! Håper virkelig den siste ventetia blir kortere.

Vi hadde 8 dager fra tildeling til reise (Sør Afrika)og det synes jeg var lenge nok...

Skrevet

Gratulerer!!! Det må bare være helt herlig:))

Gratulerer med tildelingen!

Skrevet

Så fint at det endelig ble deres tur, synes dere har ventet i "evigheter", når sendte dere papirene?

Dette bringer frem minner,

for to år siden fikk vi Telefonen. Jente åtte mndr. det også. Hun var 15 mnd. innen vi fikk hentet henne. Hun er en sprundlende, sjarmerende prinsese som tar alle med storm:-)

Dere har kjempemye å glede dere til.

Lyke til:-)

Vi sendte foresten bursdagsgave og kamera nedover, kjolen vi sendte hadde hun på seg på vårt første møte.

Mattias1365380379
Skrevet

Gratulerer så mye med jenta, håper tiden fram til avreise går fort fort fort.

Kos dere med forberedelsene til den STORE reisen så lenge!

Hilsen

Skrevet

Så fint at det endelig ble deres tur, synes dere har ventet i "evigheter", når sendte dere papirene?

Dette bringer frem minner,

for to år siden fikk vi Telefonen. Jente åtte mndr. det også. Hun var 15 mnd. innen vi fikk hentet henne. Hun er en sprundlende, sjarmerende prinsese som tar alle med storm:-)

Dere har kjempemye å glede dere til.

Lyke til:-)

Vi sendte foresten bursdagsgave og kamera nedover, kjolen vi sendte hadde hun på seg på vårt første møte.

Takk for gratulasjon!

Vi sendte papirene i desember -04, men vi har fått forklaringer underveis altså og nå vet vi dessuten den viktigste grunnen til at vi måtte vente så lenge, for da vi begynte å vente var hun jo ikke født engang! ;)

Ja, vi tenkte også på å sende kamera. Det gikk greit altså? I en foret konvolutt da, eller? Ellers har vi tenkt å sende et kosedyr eller to (som er med på bildene vi har sendt) og kanskje noen andre ting også, men får vel høre med VB hvor mange pakker vi får lov å sende... Uansett, vi gleder oss veldig til å treffe henne og nyter foreløpig hvert minutt med bildene ;)

Skrevet

Takk for gratulasjon!

Vi sendte papirene i desember -04, men vi har fått forklaringer underveis altså og nå vet vi dessuten den viktigste grunnen til at vi måtte vente så lenge, for da vi begynte å vente var hun jo ikke født engang! ;)

Ja, vi tenkte også på å sende kamera. Det gikk greit altså? I en foret konvolutt da, eller? Ellers har vi tenkt å sende et kosedyr eller to (som er med på bildene vi har sendt) og kanskje noen andre ting også, men får vel høre med VB hvor mange pakker vi får lov å sende... Uansett, vi gleder oss veldig til å treffe henne og nyter foreløpig hvert minutt med bildene ;)

Ja nå fortjener dere "expedit fart" på siste etappen.

Gaver o.a. må sendes via VB i Oslo. Vi sendte førstegaven til snuppa rett til Holt, og det skal man ikke gjøre.

De ønsker å ha kontroll iogmed at det formelle ikke er i orden.

Kamera går fint, men vær forberedt på at ikke alle er like gode fotografer. Vi sendte både til storebror og søster og fikk de med hjem da vi hentet dem. Kjempefine minner.

Tiden går fort. Nå gjenstår kun ambasadebesøket for oss, det tar vi rett etter påske.

Mail meg gjerne hvis spørsmål:

[email protected]

Så du foresten de skjønne barna på forsiden av VB bladet? Ikke våre, men hjertet banket ekstra, de er jo så skjønne :-)

Skrevet

Gratulerer så mye, godt å se noen gladnyheter her inne igjen.

Skrevet

Gratulerer så mye med en liten prinsesse fra Thailand!!

Håper tiden går fort frem til dere får reise og hente henne :-)

Gratulasjonsklem fra

Skrevet

Endelig ble det deres tur! Håper det blir en kort venteperiode på dere nå!

Bor dere i Ålesund nå? Skal besøke søstera mi der i påsken..

Hos oss går det ganske så bra! Lillegutt har nå vært i Norge i 3 uker, og han blir tryggere på oss for hver dag, han sover og spiser godt, og har verdens beste skøyersmil (når han er i det lunet...). Og storebror synes det er spennende med en lillebror, men liker ikke når han hyler for den minste ting (lillegutt har sterk eietrang til SINE ting, og setter igang sirene hvis storebror rører han leker...)..

Kos deg i ventetida! Du har vel lært deg masse thai nå du. Jeg lærte meg noen ord/fraser og det var nyttig (snill gutt, flink, sulten tørst etc etc.).

Vi fikk veldig kort tid fra vi fikk vite eksakt hentedato og til vi måtte dra, så ikke regn med at dere får tid til så mye ferie i Thailand FØR dere har gullet hos dere!

Klem fra

Skrevet

Endelig ble det deres tur! Håper det blir en kort venteperiode på dere nå!

Bor dere i Ålesund nå? Skal besøke søstera mi der i påsken..

Hos oss går det ganske så bra! Lillegutt har nå vært i Norge i 3 uker, og han blir tryggere på oss for hver dag, han sover og spiser godt, og har verdens beste skøyersmil (når han er i det lunet...). Og storebror synes det er spennende med en lillebror, men liker ikke når han hyler for den minste ting (lillegutt har sterk eietrang til SINE ting, og setter igang sirene hvis storebror rører han leker...)..

Kos deg i ventetida! Du har vel lært deg masse thai nå du. Jeg lærte meg noen ord/fraser og det var nyttig (snill gutt, flink, sulten tørst etc etc.).

Vi fikk veldig kort tid fra vi fikk vite eksakt hentedato og til vi måtte dra, så ikke regn med at dere får tid til så mye ferie i Thailand FØR dere har gullet hos dere!

Klem fra

Dette er helt utrolig kjekt, og vi synes vi har vært fantastisk heldige!

Jeg sender deg en mail, jeg. Eller er det bare jobbadressen jeg har, kanskje? Jeg har hatt litt problemer med den mailadressen du har fått, men [email protected] funker bra.

Skrevet

Tusen takk for alle gratulasjonene! De setter vi stor pris på!

Og den fantastiske følelsen varer ved! Vi er utrolig glade og takknemlige for å få oppleve dette, og kan ikke se oss mette på vår vidunderlige - nå på flotte A4-format-bilder fra VB ;)

sibadulla*4
Skrevet

Ja nå fortjener dere "expedit fart" på siste etappen.

Gaver o.a. må sendes via VB i Oslo. Vi sendte førstegaven til snuppa rett til Holt, og det skal man ikke gjøre.

De ønsker å ha kontroll iogmed at det formelle ikke er i orden.

Kamera går fint, men vær forberedt på at ikke alle er like gode fotografer. Vi sendte både til storebror og søster og fikk de med hjem da vi hentet dem. Kjempefine minner.

Tiden går fort. Nå gjenstår kun ambasadebesøket for oss, det tar vi rett etter påske.

Mail meg gjerne hvis spørsmål:

[email protected]

Så du foresten de skjønne barna på forsiden av VB bladet? Ikke våre, men hjertet banket ekstra, de er jo så skjønne :-)

...får jeg vel si, for de er mine :o))))

Håper på flere bilder av thaibarn i VB's medlemsblad! Vi er jo en del Thailand-adoptanter etter hvert. Når det er sagt, er barna fra andre land også helskjønne...

Hilsen stolt tobarnsmor,

Skrevet

...får jeg vel si, for de er mine :o))))

Håper på flere bilder av thaibarn i VB's medlemsblad! Vi er jo en del Thailand-adoptanter etter hvert. Når det er sagt, er barna fra andre land også helskjønne...

Hilsen stolt tobarnsmor,

He-he, jeg antok det, men turde ikke "oute" deg.

Snuppa vår og deres er jamngamle mener jeg å huske (juli 2003 mod).

Det er et nydelig bilde, er familieidyllen slik hele tiden?

Vi (jeg) må ta oss på tak å sende inn noen skrytebilder.

:-)

sibadulla*4
Skrevet

Takk for gratulasjoner og omtanke for tiden som ligger foran oss! Jeg vil selvfølgelig gjerne ha råd fra erfarne Thailandventere og -farere. Send meg gjerne en mail på [email protected]

Snakkes!

Klem fra

Såååå glad på deres vegne!

Klemmer,

PS: Vi sendte som andre også nevner, engangskamera begge gangene til fosterfamiliene. Første gangen fikk vi fantastiske situasjonsbilder av minimann storebror. Andre gangen var bildene mer oppstilt, og det ser ut som de er tatt på helsestasjonen osv. - med "fine" bakgrunner. Men, begge bildesamlingene er utrolig verdifulle for oss! Herlig med bilder fra en tid og en alder vi ikke har delt med barna... Lillesøster hadde på seg kjolen vi sendte nedover, da vi møtte henne første gang. Det var rørende å se. Storebror var kledd i klærne vi sendte nedover på ett av bildene i oppfølgingsrapportene. En utrolig sterk opplevelse, når man sitter hjemme i Norge og VENTER. Med ett kom han liksom mye nærmere oss...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...