Gå til innhold

ilinger/stikkinger i brystene


Naomi

Anbefalte innlegg

Heisann..

bare lurte...er det normalt at brystene stikker/at det går ilinger i de? Og at de er ekstremt følsomme, føler som om huden på hele brysten er blitt skrubbet med grov salt og lagt åpen/følsomt liksom...

stikkingene kjenner jeg ganske ofte nå og da, avogtil mer vondt/ekkelt enn vanlig..og kjenner liksom hele tiden at brystene er der, i og med at jeg "føler" de hele tiden..

er det normalt og kommer dette til å vare gjennom hele ammeperioden? Fullammer og det ene brystet er veldig sårt (holder på å heles), mens det andre nettopp er blitt fin igjen etter sårhet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer ikke til å føles slik hele ammeperioden,ikke så intenst iallefall...selv har jeg ammet i 3,5 mnd ca og har fremdeles ilinger i brystene (mest etter jeg har gitt pupp),og brystene er veldig følsomme,men ingenting i forhold til åssen det var i begynnelsen.

Jeg anbefaler lanas ammeinnlegg (børstet lanolinull) ( www.firmalana.dk )..apoteket selger dem her.De er geniale,og det blir så mykt og varm og godt at man helt greit kan "glemme" puppene..og de er så helt utrolig geniale mot sårhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Naomi. Det høres ut som om du har mere ilinger enn det du burde forvente. Duskriver at du har vært sår og da er det risiko for infeksjon. Ta kontakt med en ammepoliklinikk eller helsestasjon for å ta melkeprøve og sårprøve for å utelukke om du har en infeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...