Gå til innhold

For de som ikke har gått lei av diskusjonen om Tore

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ColombiaColombiaColombia

Jeg synes han har flott program.Griner hver eneste lørdagskveld :)

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/01/25/455764.html

Syns denne artikkelen var veldig bra. Støtter mange av mine synspunkt i denne saken.

Hilsen

Problemet med Tore på Sporet er mangedelt. Personlig tar jeg avstand fra sosialpronografi, men jeg registrerer at mange synes det er OK. Uansett så "selger" den som søker etter noen historien sin til NRK som så lager underholdning av det. Det som jeg ser som et stort problem er:

1) Sammarbeidet mellom søker og NRK skjer ikke på like premisser. Hvermansen har ikke peiling på hvordan media virker og blir lett å manipulere.

2) Tore og søker har ikke samme mål. Tore skal lage godt TV (dramatikk, tårer, glede osv.). Søkers ønsker kan lett komme i konflikt med det å "lage godt TV"

3) Hvem tar vare på rettighetene / interressene til den som det blir søkt etter? F.eks en mor i Korea? Når TV banker på dørene så skjønner alle tegninga. Ref. Hanne i TV2 sin dokumentar/reise til Korea.

Jeg tror fort prisen for Tores hjelp kan bli for stiv, ihvertfall for noen.

Husk Tore skal lage TV. Han gjør ikke dette bare fordi han er "snill gutt", det gjør derimot Frelsesarmeen.

Gjest nonick i dag

Problemet med Tore på Sporet er mangedelt. Personlig tar jeg avstand fra sosialpronografi, men jeg registrerer at mange synes det er OK. Uansett så "selger" den som søker etter noen historien sin til NRK som så lager underholdning av det. Det som jeg ser som et stort problem er:

1) Sammarbeidet mellom søker og NRK skjer ikke på like premisser. Hvermansen har ikke peiling på hvordan media virker og blir lett å manipulere.

2) Tore og søker har ikke samme mål. Tore skal lage godt TV (dramatikk, tårer, glede osv.). Søkers ønsker kan lett komme i konflikt med det å "lage godt TV"

3) Hvem tar vare på rettighetene / interressene til den som det blir søkt etter? F.eks en mor i Korea? Når TV banker på dørene så skjønner alle tegninga. Ref. Hanne i TV2 sin dokumentar/reise til Korea.

Jeg tror fort prisen for Tores hjelp kan bli for stiv, ihvertfall for noen.

Husk Tore skal lage TV. Han gjør ikke dette bare fordi han er "snill gutt", det gjør derimot Frelsesarmeen.

Det samma kan man si om "adopsjonsformidlerne".

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...