Gjest KariKruskakli Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Vi har en kronisk syk sønn. Han fikk diagnosen variabel primær immunsvikt i oktober 2004. Sykdommen er medfødt. Før diagnosen ble satt var han mye syk.Det var kroniske øreplager, lungebetennelser, atopisk eksem på hendene, sår rundt munnen. Og han var mye blek, trøtt og ukonsentrert. Det siste mye på grunn av dårlig hørsel. Dette førte til at jeg satt i mange timer med han med lekser hver eneste kveld. Jeg måtte sitte ved siden av han slik at han ikke "falt ut" Da jeg var mye alene med ungene, fordi mannen min jobbet andre steder, reduserte jeg min stilling til 50%. Nå har jeg vært på Frambu i en uke, og fikk høre at jeg burde ha søkt om pleiepenger. Dette er noe jeg overhode ikke har tenkt på. Jeg skjønte at de fleste der med samme diagnose fikk det og at jeg burde tenke godt gjennom hva jeg har brukt av tid med han de siste årene. Det har jo ikke vært så rent lite når man også tenker på hvor mange forskjellige leger som har vært inne i bildet. Men diagnosen på han ble satt mye senere enn hos de andre ungene, og etter at han fikk diagnosen og startet på immuglobiner som han skal ha hele livet, føler jeg ikke lenger at jeg har en syk sønn. Skolearbeidet går lett,leksene likeså og de siste tilbakemeldingene fra skolen var at han er en av de beste i klassen på de siste halvårsprøvene. Litt av en forandring altså. Likevel mener noen at jeg skal søke. Ingen sier vel nei til litt ekstra penger. Men jeg vegrer meg. Synes det er flaut å søke. Hva skal jeg nå skrive i en søknad liksom? Kan man få pleiepenger for de årene som gikk før han fikk diagnosen? Det som er her er at når det ble satt en diagnose på kronisk sykdom, så ble han frisk (pga. medisinene) Tilnærmet frisk ihvertfall. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Beklager, innlegget havnet feil. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.