Gjest helt grønn på dette Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Når man slutter å amme slutter man sånn plutselig en dag eller litt etter litt? Blir melken i puppene bare borte av seg selv eller? 0 Siter
Gjest GA Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 De fleste trapper gradvis ned, og det skjer ofte ganske så naturlig etterhvert som ungen spiser mer og mer vanlig mat. Puppene slutter å produsere melk når barnet slutter å stimulere melkeproduksjonen. (men jeg kan faktisk klemme ut et par dråper melk fremdeles, og det er ca 3 år siden jeg ammet, - en gang ku, alltid ku) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Jeg har nettopp slutta å amme minsten på 22 mnd. Hun fikk ganske ofte pupp fram til hun var ca 13-14. mnd, så prøvde jeg å drøye det lengst mulig. Etter noen uker fikk hun pupp kun morgen og kveld. For ca 3 mnd siden droppa vi puppen også på kvelden og hun fikk kun om morgenen. Etterhvert passa jeg på å stå opp litt før henne slik at hun "glemte" morgenpuppen. Da fikk hun pupp kun på morgenen i helga. Etterhvert ble det så lite melk i brystene at hun kun sugde i noen sekunder og erklærte at "puppen stoppa" ;-) For et par uker siden forklarte jeg at nå var det tomt der inne fordi hun hadde drukket opp all melka. Dessuten hadde hun blitt stor jente og trengte ikke å få pupp mer. Hun spør fortsatt etter puppen nå og da, men da minner jeg henne på at det er tomt der inne. Det er hun helt enig i... Hun putter av og til hendene nedi genseren min og sier: "Ej må bærre sjekke!"...og her forleden så hun oppi genseren min og sa: "Gla i dej puppeluppen min!" *ler* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.