Gå til innhold

Trening og kostholdstips trengs!


Gjest Mindargo

Anbefalte innlegg

Gjest Mindargo

Hei, jeg er en halvfeit slabbedask - tidligere bra trent som trenger en vidunderkur for å komme tilbake i form.

Jeg jobber svært mye, så dette er hva jeg har til rådighet.

1. 30-45 minutter hver morgen.

2. Frokost i sjutiden (Ette rtrening).

3. Lunch på jobb i 11-tiden.

4. Eventuelt et mellommåltid.

5. Middag i 5-6 tiden.

5. Trening i 7-9 tiden.

6. Kveldsmat i 10-tiden.

Jeg har medlemskap på helsestudio, tiltross for at det sjelden brukes.

Jeg trenger å få opp muskelmassen, da helst samtidig som jeg mister vekt (vet at det kan være utfordrende å både slanke og trene muskler - men finnes det løsninger?).

Jeg er nå 93 kilo, idealvekten er ca. 82. Har ingen fysiske plager å ta hensyn til. Er mye sliten, og har problemer med å motivere meg til å trene. Når jeg først er på treningssenter går det greit. Hater cardio, finner det kjedelig - men er klar over at det er veien til slanking.

Kan noen kreative sjeler gi meg forslag til et treningsopplegg med mål å gå ned i vekt samt bygge muskler? Riktig kost? Måltid som passer bra? Tidspunkt for trening/mat?

Takker for alle tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hatet også cardio-trening (som jeg forbant med løping). Jeg klarte rett og slett ikke å få det til.

Så prøvde jeg spinning, og det gikk mye bedre. Om du vil ned i vekt + bygge muskler bør du prøve å kombinere dette. Du sier du har tid til å trene hver kveld. Jeg tror et mål om å trene 3 dager i uka hadde vært flott.

Jeg trener på studio, og har fått anbefalt følgende: 2 dager styrke hvor jeg avslutter med 24 minutter intervalltrening på sykkel eller tredemølle. Jeg fikk målt pulsen min slik at jeg fikk hjelp til å stille inn sykkelen på riktig tyngde. 4 minutter hardt + 2 minutter veldig lett * 4.

Jeg har ikke helt faste dager ettersom jeg nå vet at jeg klarer å ikke skulke. I starten er det nok smart å ha helt faste dager.

Mandag 1 time styrke + 24 minutter intervall.

Onsdag 1 time spinning

Fredag 1 time styrke + 24 minutter intervall.

Det som er artig er at nå, etter bare 2 1/2 mnd. seriøs trening, så merker jeg klart forskjell. Kroppen er mye hardere. Jeg bare gått ned bittelitt i vekt, men jeg har ikke så mye å ta av, og det var heller ikke målet mitt. Men skal du ned i vekt er det viktig å også tenke på hva du spiser. 3 hovedmåltider uten mye fedt og karbohydrater + 2 små mellom-måltider er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Synes forslaget til Speak er godt, så jeg kommenterer kun en ting:

"vet at det kan være utfordrende å både slanke og trene muskler - men finnes det løsninger?"

Ja, det finnes gode muligheter. Du skriver at du har vært godt trent tidligere, og kroppen din vil huske godt.

Følg rådet til Speak, og spis sunt.

Da vil du nok ganske sikkert se resultater.

Det ideelle ville naturligvis være å trene mer enn 3 ganger i uka, men det er enklere å motivere seg til 3 ganger enn 5 ganger. Men med resultater kommer ofte motivasjonen, og så kan du eventuelt øke treningsmengden når motivasjonen er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...