Gå til innhold

Hva har barnet ditt i nisteboksen?

Anbefalte innlegg

De får brødskiver til lunsj i bhg, med melk og vanlig pålegg.

Vi sender med ekstra-matpakke til et lite måltid i tre-tiden, de har et rugknekkebrød hver med pålegg (ost eller salamipølse), og en frukt til hver. Frukten legges i en felles fruktkurv, og frukten deles mellom alle barna. Noen ganger har de med oppskåret gulrot.

Barna er ganske kresne, så det er liten vits i å variere matpakka så veldig.

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nanna

10

• mariaflyfly

7

• annegunn

6

• Velouria

5

Mest aktive i denne tråden

Oi!

Spiser de alt det?

Min 6-åring nekter å ha med mer enn 1 brødskive han! (men han får vel litt mat på SFO i 14-15-tida hver dag)

Nå er det veldig stor forskjell på brød, da. Vi baker som regel grovbrød, men de gangene vi har kjøpbrød spiser de det dobbelte. Det metter rett og slett ikke like mye.

Annonse

*he he*

Da jeg var i min verste anskaffelsesperiode av Tupper påstod min mann, dog med et smil, at jeg måtte ha en slags plastboksfetisj! ;-)

Jeg tror jeg lider av akkurat det der. *rødmer* Min mann hater at skapene flommer over av plastikk, men de er jo så kjekke å ha! *sukker*

Jepp, det har de. *Tupperdronning*

Siden du er Tupperdronning, får man kjøpt Tupperware på nett eller er det bare på sånne partyer jeg aldri gidder å gå på?

Og sier dere forresten tuppervare på norsk eller tupperware som på engelsk? Moren min sier nemlig tupper vare og jeg sier tupperware.

Jeg tror jeg lider av akkurat det der. *rødmer* Min mann hater at skapene flommer over av plastikk, men de er jo så kjekke å ha! *sukker*

De er veldig flotte, men jeg må innrømme at jeg har kjøpt en del ting som jeg egentlig ikke har så veldig bruk for.....

Siden du er Tupperdronning, får man kjøpt Tupperware på nett eller er det bare på sånne partyer jeg aldri gidder å gå på?

Og sier dere forresten tuppervare på norsk eller tupperware som på engelsk? Moren min sier nemlig tupper vare og jeg sier tupperware.

Titt her, kanskje du finner det ut? http://www.tupperware.dk/Norway/13.html

Jeg sier forresten "tupperver" - rett frem. Alle tuppedamene jeg kjenner sier det på samme måte. :P

Annonse

De er veldig flotte, men jeg må innrømme at jeg har kjøpt en del ting som jeg egentlig ikke har så veldig bruk for.....

De har faktisk oppskrifter på siden sin, og denne så jo bare dødsdeilig ut!

Forrett til 4 pers. Tigerreker i chilisjokolade marinade

12 stk Black Tigerreker

2 fedd hvitløk

1 sitron, saften

3 ss honning

1 rød chili, utkjernet og skåret i terninger

100 g mørk 70% sjokolade, smeltet

1,5 dl olivenolje

4 ss hvit Balsamicoeddik

salt og pepper

Salat:

500 g grønne asparges, kokt i 3 min

1 dl olivenolje

4 ss parmesanost, høvlet

Ha hvitløk, sitronsaft, honning, 1 dl olivenolje, 2 ss Balsamicoeddik, salt og pepper i en blender, og blend det til en marinade. Ha i Bake-to-Basics Røreskål, og bland den smeltede sjokoladen og chiliterningene i marinaden. Ha i tigerrekene, sett på det tettsluttende lokket og ryst skålen så marinaden fordeler seg. (Mariner i minimum 15 min.).

Grill eller stek rekene. Sett til side. Bland 0,5 dl olivenolje og 2 ss Balsamicoeddik sammen og drypp over nykokt asparges. Dryss parmesan over aspargesen og servér med grillede reker.

Det anbefales ikke å ha mat i slike filmbokser, de kan avgi kjemikalier i lange tider etter at filmen er tatt utav.

Tupperware har noen fikse små plastbokser som er veldig kjekke til det bruk.

Disse boksene har vært med på masse fjellturer og er sikkert 15 år gamle. Men de er jo ikke laget til å ha mat i, det er sant.

Gjest surreal

Babybel var lurt! Gulrot er jo også godt, det tenker jeg ikke på. De har som regel med seg frukt.

Babybel er IKKE lurt nei!!

De peller av voksen, og knar den sammen til en klump som klemmes og knas til den er god, varm og myk. Så ruller de den over pulten/bordet, og kliner voksen ut over bordplata, samt på hendene og klærne. Et helvete å få vekk!!

Noe ganske annet er det når det er "pertentlige" barn som har med babybelost, de peller den av i 2 halvmåner, legger dem fint oppi hverandre og kaster dem pent i søpla.... Forskjell på folk gitt..! ;)

Gjest efoll

Stort sett får de den vanlige, men prim, ost, kaviar, leverpostei eller noe sånt. Jeg prøver å sende med oppskårne gulrøtter innimellom, eller noen druer hvis vi har noen igjen, en frukt i tillegg til matboksen...

I tillegg pleier jeg å tegne en liten tegning på mellomleggspapiret, særlig til 1.klassingen min. Det er veldig stas. Hun lærer seg å lese i disse dager, og derfor pleier jeg å skrive noe på papiret: "ha en god dag, jenta mi" eller noe sånt. Skriver med blokkbokstaver, sånn at hun kan lese det selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...