Gå til innhold

Når begynne på mini-pille?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Renselsen begynner jo umiddelbart etter fødselen og man begynner vel sjelden på hormonell prevensjon før 6-ukers kontrollen i alle fall? Ta det opp med lege da. Frem til da bør dere bruke kondom med tanke på infeksjonsfaren, om du føler deg rede til å gjenoppta sexlivet alt.

Gjest hjeeelllpp!!

Renselsen begynner jo umiddelbart etter fødselen og man begynner vel sjelden på hormonell prevensjon før 6-ukers kontrollen i alle fall? Ta det opp med lege da. Frem til da bør dere bruke kondom med tanke på infeksjonsfaren, om du føler deg rede til å gjenoppta sexlivet alt.

Jeg har vært på denne kontrollen. (etter 6. uker) blødde noen uker etter fødselen, men da jeg var på denne kontrollen, så var jeg ferdig med blødningene. tenkte ikke på dette da jeg var hos legen, men når jeg begynner å blø neste gang, da er det vel mensen som kommer, eller kan det være renselsen som kommer? sikkert litt dumt dette spørsmålet, men men.. :-p

Jeg har vært på denne kontrollen. (etter 6. uker) blødde noen uker etter fødselen, men da jeg var på denne kontrollen, så var jeg ferdig med blødningene. tenkte ikke på dette da jeg var hos legen, men når jeg begynner å blø neste gang, da er det vel mensen som kommer, eller kan det være renselsen som kommer? sikkert litt dumt dette spørsmålet, men men.. :-p

Hvis du er ferdig med blødningene er renselsen over, renselsen er jo de blødningene du har de første 2-10 ukene etter fødselen.

Gjest hjeeelllpp!!

Hvis du er ferdig med blødningene er renselsen over, renselsen er jo de blødningene du har de første 2-10 ukene etter fødselen.

Ok.. (er litt uerfaren på dette området, forstår du) så dersom jeg for eksempel får mensen i morgen, så skal jeg bare ta å begynne på pillen, sant.. er vel 10 uker siden fødselen..

Ok.. (er litt uerfaren på dette området, forstår du) så dersom jeg for eksempel får mensen i morgen, så skal jeg bare ta å begynne på pillen, sant.. er vel 10 uker siden fødselen..

Du kan vel begynne når som helst, men bruke kondom de første par ukene dersom du ikke begynner på mensens første dag. Se i pakningsvedlegget.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...