Gå til innhold

Noen ganger når 4-åringen snakker er det som å høre seg selv.

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli

Vi kom hjem fra handletur og jeg og mannen min setter oss ved kjøkkenbordet med hver vår avis.

4-åringen begynner å pakke ut matvarene og setter på plass i kjøleskapet.

Plutselig slår hun ut med armene, ser meget oppgitt ut og sier:

- Må jeg gjøre alt selv eller?

- Skal ikke dere gjøre noenting?

Fortsetter under...

Hjelp... det hørtes veldig kjent ut. Har en maken hjemme :o)

Hun setter også hendene i siden og sier: Er det mulig å få litt ro her eller, jeg skal faktisk sove.

(Da står hun øverst i trappen og ser ganske indignert ned på oss....)

hm... hvor skal dette ende:o)

Ha en fin dag!

Annonse

Gjest KariKruskakli

Hjelp... det hørtes veldig kjent ut. Har en maken hjemme :o)

Hun setter også hendene i siden og sier: Er det mulig å få litt ro her eller, jeg skal faktisk sove.

(Da står hun øverst i trappen og ser ganske indignert ned på oss....)

hm... hvor skal dette ende:o)

Ha en fin dag!

*LOL*

Han en fin dag du også:)

Så var det 3-åringen til mitt eldste stebarn, som ble bedt om å rydde lekene - hvorpå han leger armene i kors på brystet og deklamerer:

Jeg klaaarer ikke å rydde, for jeg er såååå sliten etter å ha vært i barnehagen hele dagen. Dessuten har jeg såååå vondt i den ene armen.

---

Det hører med til historien at barnets mor på den tiden gikk til behandling pga. vond arm.

Gjett om vi hade problemer med å holde oss alvorlige :o)

fra

Annonse

Jeg fikk høre på lørdagen:

Et pip til fra deg og du får ikke noe lørdagsgodteri...

*LOL*

Den funket vel også tenker jeg, jeg fikk en lignende her om dagen og hun føyde på; du vet at det er likt for alle mor! Hun ville tydeligvis ikke ha noen motargumenter :)

Mis var skikkelig pipete idag, alt var galt og alle var dumminger, stoler, bord gulvet, mor, storesøster og ellers alt som kom i hennes vei. Så sier storesøster tydeligvis lei av alt maset hennes; "Du må ikke tro at du kan pipe deg gjennom livet!"

Hvorpå Mis svarte; "er det virkelig ingen her som skal trøste meg?! Og man kan faktisk pipe så mye man vil, jeg er tross alt bare 4 år!" :)

Gjest KariKruskakli

Mis var skikkelig pipete idag, alt var galt og alle var dumminger, stoler, bord gulvet, mor, storesøster og ellers alt som kom i hennes vei. Så sier storesøster tydeligvis lei av alt maset hennes; "Du må ikke tro at du kan pipe deg gjennom livet!"

Hvorpå Mis svarte; "er det virkelig ingen her som skal trøste meg?! Og man kan faktisk pipe så mye man vil, jeg er tross alt bare 4 år!" :)

"LOL"

Ja, de vet å utnytte at de er minst.

Når minstemor blir lei av broren sin, hender at hun sier:

- Gå og gjør leksene dine "Petter"!

Staaakaaar liten!

*ler meg skakk*

typisk 4-åring-svar!

I sommer var jeg, bror og svigerinne og deres treåring ute og spiste. Jeg skulle kjøre hjem, min brors bil. 3-åringen satt i barnesetet bak.

Da jeg skulle til å kjøre avgårde kom det kvikt fra 3-åringen: "Nå kjører du ordentlig, hvis ikke bytter vi plass!"

herlig!

Joda her har vi rene ekkomaskinen til tider.

Husker hun var rundt 4 1/2. Jeg skulle forklare henne noe ang noe galt hun hadde gjort. Tok sikkert aaaaalt for lang tid. Da smalt det:

"Mamma! Ikke snakk til meg! Jeg får vondt i øra!"

En kveld ved sengekanten:

" Mamma! Hvis du tuller sånn kan DU ligge i min seng, så skal JEG gå å hvile på sofan".

Nå er hun 5 og jeg skal love deg våre argumenter kommer i retur, ja ;o)

Gjest Calóni

Eller som den gangen jeg skulle følge en 6-åring på besøk til en kamerat:

Han var knallsikker på veien, så han nektet å la moren sin forklare. Jeg stolte på ham, for han var en oppvakt liten gutt, og hadde vært på besøk der før. Og vi gikk nedover et boligfelt, og jeg ser øynene hans begynner å vandre.

Caloni: Hvilken vei er det vi skal gå inn, "Lukas"?

Lukas: Nei, jeg husker ikke, jeg.

Caloni: Du sa jo at du var så sikker på at du visste hvor hun bodde?

hvorpå Lukas ser på meg med alvorlige øyne og sier "ja, men jeg er bare et barn, og det er ikke meningen at jeg skal vite alt, det er det de voksne som skal!

Jeg måtte jo nesten gi ham rett i det (!) Endte opp med å ringe opplysningen da, for navnet visste jeg. Så vi fant fram :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...