Gå til innhold

Prosessen har til nå vart i 3 år.....

Anbefalte innlegg

Gjest VM i venting

Ja, det er 3 år siden vi startet prosessen hos barnevernet. Står på AF sine sider at i de saker som tar mer enn 3 år er det som regel adoptivforeldrene som selv legger inn en pause. Det er det IKKE i vårt tilfelle.

Vi vil selvsagt helst få barnet hjem vi.

Ja, ja. Blir gode til å vente, men det er snart grenser for hvor mye mer jeg/vi orker.

Har fått tildeling, men ??? gjør at vi enda ikke vet noe om avreise for å hente barnet.

Det er nå gått 7 mnd siden tildeling. Synes det er ille, der sitter barnet og her sitter vi, og så er det byråkrati som gjør at vi ikke får samlet oss til en familie.

Holder igjen oppl. om land osv. Men så snart (??) dato for hentereise er avklart - skal alle få dele gleden. Det som skjer med meg er at jeg ikke klare glede meg så mye nå. Må legge lokk på alle følelsene for ikke å bli gal.

Vel, måtte bare få ut litt i dag. Håper jeg snart kan melde om gode nyheter.

Fortsetter under...

Kjære deg. Ville bare gi deg en trøsteklem. Skjønner veldig godt at det begynner å røyne på med en ventetid på 3 (!!!!) år....

Det føles sikkert ekstra vanskelig å måtte vente nesten et helt svangerskap etter tildeling. Håper inderlig for deres skyld at dere får hente vidunderet hjem snart-snart-snart.

Stor klem fra

Stooooor trøsteklem fra meg også. En ting er laaang ventetid på 3 år, det kan jeg skrive under på, som har ventet 3,5 år siden første kontakt med sosialkontoret. Men det må være grusomt å måtte vente i uvisshet i 7 mnd på å få hente hjem barnet deres!! Håper det snart går i orden og får barnet hjem!

Trøsteklem fra

Her kommer en god trøsteklem!!!

Vår forrige prosess varte og rakk. Det tok 16 mnd fra tildeling til reisebeskjed, så jeg forstår en god del av det du går igjennom nå. Det å ha et konkret barn, og så ikke få lov å hente det er bare kjempetøft!!Gutten vår vokste og vokste, og der satt vi hjemme i Norge og kunne ikke ta del i denne utviklinga.

Heldigvis ble en det meste av denne prosessen glemt når vi endelig fikk den glade beskjeden om at vi kunne hente han.

Denne gangen er det bare 5,5 uker fra tildeling til reise, og det er jo ingenting i forhold :-))

Krysser fingrene for at du snart skal få den etterlengtende telefonen snart. Fra vi fikk klarsignal gikk det ei uke til vi hadde han i armene.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...